Foreløbige resultater:
a) scepterfødder var generelt utætte fordi der ikke var en tilstrækkelig bagplade under dæk. Måtte skifte scepterfødder plus sceptre, da de var iret sammen (forrige ejer har aldrig haft dem skilt ad). Et par steder under dæk måtte jeg indlime mellemstykker af træ med epoxy, da forstærkningen under dæk ikke gik langt nok ind under dækket til at støtte sceptermøtrikken. Jeg borede boltehullet op til rent og tørt materiale, fyldte det med epoxy blandet med microballon (West System), og borede nye huller til scepterboltene. Sceptre blev monteret løst tilspændt i Tec7 (uden at fylde renden mod fenderlisten op). Efter hærdning blev boltene spændt helt til. Rustfrie sceptre og alu sceterfødder er en dårlig kombination, og det gror sammen, hvis man ikke afmonterer sceptre hver vinter.
b) Utæt ved begge agterste klyds. Skal afmonteres til foråret. Der ligger en række gode videoer på youtube (Tino G) omkring, hvad der kan skjule sig under disse klyds! https://www.youtube.com/watch?v=31p2X3v9t4Y
c) Utæt ved fenderliste. Ikke meget og klaret foreløbig med at fylde huller med TEC7 og montere skruerne igen. Listerne skal dog helt af til foråret og hele samlingen renoveres.
d) Stadig lidt (fersk)vand i motorrum, også på land. Alle vandslanger er checket (og ingen utæt vandpumpe). Må være regnvand, men svært at se hvorfra.
Jeg takker forum for de mange gode råd og forslag. mvh Peter Ingham, Center for Maritim Uddannelse.