Forum-svar oprettet

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Erfaring med Axiom i Bavaria 32´s konsol? #12775
    John Bisgaard
    Deltager

    PS: Hvis der ikke er en ledig ind/udgang i de gamle instrumenter, så kan tage det netværksstik der ellers var tilsluttet den gamle plotter og få adgang til det gamle netværk på den måde.

    som svar til: Erfaring med Axiom i Bavaria 32´s konsol? #12774
    John Bisgaard
    Deltager

    Hej Keld
    Nu kommer det lidt an på hvilken konsol du har. Jeg har også en BV32 fra 04. Den er “født” med en øvre instrumentbøjle med tre Raymarine instrumenter på stribe (vind, log/lod og selvstyrer). Det er nogen af de bedste instrumenter Raymarine nogensinde har lavet, så dem har jeg genbrugt. Til gengæld er den gamle C80 sendt på pension. Skærmen er lavopløselig, har en lille betragtningsvinkel og det er ikke en touchskærm som dem vi omgiver os med i dag. Jeg har monteret en Axiom 9. Der fås en pæn konverteringramme fra den gamle til den nye.
    De gamle instrumenter er forbundet i netværket SeaTalk1. Alle de oplysninger de giver kan du nemt få over til en Axiom 9. Den kører i SeaTalkNG (next generation). Der fås et overgangsstik med ledning som blot skal i en ledig udgang i de gamle instrumenter – og vupti, så er de gamle instrumenter med på det nye netværk. Jeg monterede det hele i eftersommeren og det virker glimrende. Samtidig kunne jeg fjerne ca 4-5 kilo gammelt ledningsnet! Der var rigeligt med plads til den nye plotter (fylder mindre end den gamle.
    Vh John

    som svar til: Gummiprop på gashåndtag Cruiser 32 #12711
    John Bisgaard
    Deltager

    Hej Bo
    Det må være den her I leder efter:
    https://www.svb.de/de/bavaria-abdeckkappe-f-schaltgetriebe-schwarz.html
    Vh John

    som svar til: Varmeveksler #12704
    John Bisgaard
    Deltager

    Hej Bavarians
    Lige en lille opfølgning på mit lille varmevekslerproblem. Der er nu alu-tig’et en muffe med 3/4″ gevind på min varmeveksler som erstatning for messingvrideren (den var tæret papirstynd og revnet). Det originale t-stykke er nu skruet direkte i muffen. Alt er nu 100% tæt. Det kostede kr. 400,- + et par nye pakninger og samlet set, en 6-7 timer i en akavet arbejdsstilling. Alternativt er et nyt varmevekslerhus til kr. 16-18.000,- + montering. Måske andre kan bruge den idé til at løse den indbyggede svaghed på MD-10-20-30 motorene. Eller foregår det hele på Facebook efterhånden?
    Vh John B.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)