Vand i bunden af båden

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2706

    Hej alle
    Jeg har en Bavaria 33, årgang 2007. Er der nogen af jer der har oplevet, at der trænger vand ind i båden, specielt efter lidt hård sejlads. Der skal lænses ca. 25-30 liter efter en dagstur. Vandet samler sig i rummet hvor lænsepumpen sidder samt i naborummet mod stævnen. Og hvis I kender til det: Hvor pokker kommer vandet ind?
    Hilsen gonfighter, Hornbæk.

    #10619

    Søg “Utæt Bavaria 34-2 men hvor?” Finder du nogle svar

    #10620
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    1 er det fersk eller salt.
    Hvis det er fersk er der jo så noget med vandtanke/slanger
    Saltvand? Er den sejlads med motor eller sejl.
    Det er om at kravle rundt i båden under sejlads og tjekke div slanger( også udstødningsslange) med sejlads med motor. Har selv prøvet flækket udstødningsslange. Ellers Alle steder hvor der er hul ud til vandet.
    25-30 litter vand indtrængen burde være til at finde
    God jagt

    #11604
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    Saltvand kan komme fra over vandlinien under hård sejlads. Der er mange muligheder her for utætheder. Selv har jeg måttet skifte 3 sceptrefødder i hver side af vores Bavaria-34 fra 2001. Men jeg har hentet megen inspiration via en række youtube videoer af Tino G. Søg f.eks. Bavaria leak finding. Tinos engelsk er måske ikke det bedste i verden, men hans videoer er helt i top, fordi ha dækker stort set alt. Vandindtrængen under vandlinien vil vise sig, også når båden ligger stille.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.