Monterering af gulvafløb i toiletrum

  • Dette emne har 2 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 15 år siden af Flemming.
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2322
    676
    Keymaster

    Hej
    Er der nogen som har prøvet at montere afløbsslange, pumpe fra gulvafløbet i en bavaria 36 fra 2004.
    Hvordan kommer man til under gulvet ved forsænkningen i gulvet?
    Jeg kan ikke finde en vej ind under gulvet hvor jeg kan kommet til.
    Mvh.
    Stig

    #9459
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Hej Stig.

    Jeg har Bavaria 38 fra 2004 og lavede selv gulvafløb for badevand. Et h……. arbejde. Jeg måtte afmontere toilettet og save et hul derunder for at få salngen hen til studsen, som jeg fangede med et stykke ståltråd. Derefter monterede jeg en teakplade over hullet og monterede toilettet derpå.
    hilsen Søren Dyrskjøt, Nappedam.

    #9460
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har monteret gulvafløb i en B32 årgang 2005. Det var ikke så vanskeligt. Om det er meget anerledes i en B36 ved jeg ikke.

    Jeg borede først et passende størrelse hul i den afsats, der er lavet i gulvet til bruseafløbet. Herefter skubbede jeg en slange igennem fra hullet og hen til skabet under vasken, hvor pumpen skulle installeres. Det var lidt bøvlet, men ikke en umulig opgave. Hos det daværende Floor købte jeg en aføbsstuds som passede i diameter til slangen og hullet i gulvet. Afløbsstudsen blev skruet i oppefra og tætnet med Sikaflex.

    Herefter var der kun tilbage at montere pumpen og tilhørende filter inde i skabet under vasken. Jeg monterede en kontakt med vandtæt gummihætte ved siden af skabslågen. Der er fra værftet ført 12 V til skabet i en B32. Største udfordring var vist at montere pumpen på en måde, så den ikke lavede ræsonans i hele skroget under brug

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.