Utætte vinduer

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2819
    Medl.nr. 619
    Keymaster

    Kære Bavaria-ejere.
    Vi har en Bavaria 32 fra 2003, og har fået det problem at to af vinduerne (Lewmar) er blevet utætte.
    Ikke sådan at vandet løber ind, men da båden oftest ligger lidt dybt med agterenden (‘står på hælen’) så står der vand i vindusrammen i det bagerste ‘hjørne’ og det forårsager dryp.
    Jeg har spurgt rundt og fået alle svar fra at skifte hele vinduet, til at skifte glasses, eller gummilisten.

    Er der nogle der har tilsvarende erfaringer?
    Og i så tilfælde, hvordan blev det løst?

    Mange hilsner
    Martin
    ‘Off Line’ af Kerteminde

    #10895
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Martin

    Er det lewmar vindue som ikke kan åbnes? HVis det er dette fik jeg god hjælp her i sidste sæson hvor vi tog fribordsvinduer ud. Det var lidt svært men med lidt kraft og stærk ståltråd kom de ud og så men ny kit har de været vandtæt hele denne sæson. Godt tip: få en kammarat til at hjælpe det er svært at være ind og ud samtidig

    mvh

    Michel
    Tintin Roskilde

    #10896
    Medl.nr. 619
    Keymaster

    Hej Michel,
    Tak for dit svar. Nej, det er vinduer som kan åbnes, dem med de tre hasper, monteret i salonen
    Mange hilsner
    martin

    #10897
    Lars Coops
    Deltager

    Hej Martin
    Jeg har netop haft samme problem med vores Bavaria 33 fra 2006.
    Det viste sig, at tætningslisten mellem vinduesramme og dækket var krøbet, så der i bagkanten manglede ca. 5 mm.
    Jeg pillede vinduet ud, rensede fladerne grundigt og lagde en stribe Tech7, hvorefter det har været tæt.
    Mange hilsner

    Lars
    Blue Pearl, Ebeltoft

    #10898

    Hængslerne kan justeres/strammes op. Det hjalp på vores.

    #10899
    Medl.nr. 619
    Keymaster

    Hej Allan Torbensen
    Tak for tippet. Det prøver jeg før jeg gør noget mere drastisk
    Mange hilsner / Martin

    #11612

    Grundet at glasset i mine vinduer i min 32 fra 03, har nu er så krakalerede, har jeg købt nye. Er der andre tips, ud over at være 2 personer til udskiftningen?

    #12459

    Vores vinduer har fået den helt store tur. Det hele startede med triste og “tørre” gummilister.

    Listerne gav vi en omgang silikonefedt, det hjalp gevaldigt. Nu er de bløde og tætte.
    Efterfølgende er vinduesrammerne afmonteret, glasblæst og pulverlakeret.
    Glassene er poleret, så alle små ridser er væk.. Alt i alt er de som nye.

    Mette og Bo
    Cruiser 32, 2013
    Molly, Marbæk

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.