autopilot

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2171
    bavaria31
    Keymaster

    hej
    er der nogen der har erfaring med andrer autopiloter end autohelm ?
    jeg har en st4000+ på min 31èr som jeg ikke er tiltreds med .
    hilsen tommy

    #11510
    giib
    Keymaster

    Jeg har en Raymarine ST6001+, som jeg er MEGET tilfreds med.

    Min autopilot er den med den linære motor, der er monteret under dæk, direkte på rorstammen.

    Raymarines autopiloter er rent faktisk Autohelm; Raymarine købte Autohelm og satte deres navn på autopiloterne.

    #11511
    Anonymous
    Keymaster

    Hej,

    Jeg havde også en 4000er og endda på en 38ér. Den kom aldrig til at virke og købet var efter dårlig rådgivning fra Floor. Efter skift (meget dyrt) til den nævnte 6000 virker det fint, helt lydløs og uden den irriterende montering på rattet.

    mvh

    Aloha

    #9199
    bavaria31
    Keymaster

    den 4000 du havde var der rorføler til den ?
    da nogle såkaldte eksperter mener at det er pga. mangel på den at jeg har problem

    #9200
    Hvam
    Keymaster

    Jeg har en raymarin s1 kit med ST6002 Den er jeg meget tilfreds med, den har på intet tidspunkt ikke kunne leve op til det som den skal kunne

    #9201
    Anonymous
    Keymaster

    Jeg havde ikke rorindikator på, som den der “rorføler” hedder. Jeg ringede til distributøren, som jeg ikke lige husker hvad hedder og de sagde at en 4000 kom aldrig til at virke på en B 38, men jeg skulle opgradere til S1/6000.

    #9202
    allan torbensen
    Keymaster

    Hej.
    Min ST 4000 kunne heller ikke styre min 32ér grundet båden er forholdsvis kort og meget levende. Men efter montering af rorføler, (der findes vist kun en model til Raymarine STérne,) så styrer den udmærket. Der kræves dog godt nok lidt arbejde med kalibreringen, og jeg mener derfor også at en ST4000 med rorføler sagtens, måske endda endnu bedre, kan styre en 38ér eller 39ér.

    Desværre har jeg lige måttet udskifte indmaden i styreenheden, da den knaldede sikringen. Kr. 3.747. Øv. Har ellers kørt upåklageligt i 5 sæsoner.

    Allan Torbensen

    #9203
    bavaria31
    Keymaster

    hej
    tak for de fine svar .jeg har monterede en rorføler i skibet, og det har gjort min autopilot meget mere stabil,

    #9204
    giib
    Keymaster

    Er der nogen der har prøvet forskellen på en S1 kurscomputer UDEN og MED gyro (S1 og S1G) ?

    Jeg overvejer om jeg skal opgradere minautopilot.

    #9205
    Sussie Løfqvist
    Keymaster

    Min ST4000 rat styrer er gået i stykker. Der er brækket en sort plastik skinne inde i den grå ring på rattet. Inden jeg går amok og opgraderer hele systemet vil jeg lige høre om der er nogen som ligger inde med nogle stumper jeg kan bruge.

    På forhånd tak !
    Niels

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.