Svar til: Bomudhal !!!

#11517
Sebastian Schiøler
Keymaster

Hej Lars og Giib

Jeg fik min B33C lige efter Sct. Hans. sidste år, jeg havde ingen erfaring med rulle master og justerede intet sidste år. Jeg havde tit problemer med at rulle storen ind hvis det blæste mere end 7 m/s til trods for at båden lå i vindøjet.
Da jeg så afriggede bemærkede jeg at rulle profilen var helt løs og slatten,, hmmm.
Nå, så da jeg riggede til i Marts fulgte jeg Seldens rigguide og strammede rulleprofilen derefter (og riggen efter tommestok metoden).
Ifølge guiden skal den strammes med 16 kn målt på et 10″ spilhandtag.
Dette kan gøres ved at belaste handtaget med en fyldt 1,5 liters Faxe Kondi e.l.
Iår, selv efter 860 sm, kører det bare perfekt hvilket er en fornøjelse for mig selv, men ikke mindst for min bedre part som fandt det meget stressende at det så tit drillede med at få storen ind.
Jeg har iøvrigt fuldstændigt opgivet at få support fra Floor/DYMC da de ikke svarer på mails og med tiden har jeg mistet tilliden til deres monteringer —- autopilotens beslag var ikke spændt, så den gav klonk lyde hele tiden —- Ebenspacker oliefyrets afgangsrør var ikke afskærmet, så hæk bruserslangen blev der brændt hul i —- agterlanternen virkede ikke og der gik 2 måneder efter indsigelse før de lavede det (de overbeviste mig ellers om at de altid havde en servicemedarbejder på Sjælland før jeg underskrev købsaftalen) —- jeg fandt ud af at VHFen kun rækte 2 sm, gad ikke kontakte Floor/DYMC men fik en bekendt til at måle ledningerne igennem OG f…… om ikke to af stikkende var kortsluttet, grrrrrr…. —- og sidst men ikke mindst så havde de lagt ballast i stævnen, OK, men for meget.

D.I.Y. er for mit vedkommende et mere passende navn end DYMC.

Link til rulleprofil opstramning:
http://www.seldenmast.se/page.cfm?id=65 … -087-S.pdf

Mvh