Re: Toilet

#9957
276
Keymaster

Hej Jørgen

Jeg er HELT sikker på at det er det mest støjsvage toilet der findes, der er flere der har kommenteret dette når de har været ombord! Jeg har kendskab til en Bavaria 36 ny model, som fra Floor har fået monteret en Jabsco el-toilet silent!! og hver gang dette bliver benyttet, så lyder det som om at hele dørken samt skot er på vej under ud
På den netop overståede bådmesse var Sanmarin opstillet med en prøvestand, hvor man kunne trykke på knappen, og jeg overhørte en dialog mellem mand og kone, hvor konen sagde at havde hun vist at det var muligt at få et så støjsvagt toilet så havde hun foretrukket det, istedet for det de nu havde monteret, der vækkede hele skibet når det blev benyttet.
Som bonus info kan jeg oplyse at vi sover i agter kahytten, og vi kan ikke høre når toilettet er i brug.

Om det er enten eller omkring vandtilførelsen, ved jeg ikke, men giv Kjøller et ring det kan de med garanti oplyse om.

Omkring forstoppelse, så mener jeg hermed at i forhold til std. toilettet så er el-toilettet langt og foretrække.

Mange sejlerhilsner

Palle H Larsen
IMPULS
Bogense.