Redningsflåde eller ej ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2829
    Anonym
    Inaktiv

    Kære sejlere

    Jeg er sikkert ikke den første der har gjort mig tanker om sikkerhed om bord. Vi har netop erhvervet os en dejlig Bavaria sejlbåd (36 fod fra 2012). Med i købet fulgte der en redningsflåde der skal serviceres og her kommer dillemmaet – har vi virkelig brug en sådan ? Nødblus, nødraketter, redningskrans, livliner, VHF, redningveste og så iøvrigt sejllads i de indre danske farvande. Kunne det tænkes at vi kunne undvære denne og så istedet give failie og venner besked om vores færden ? Hvad tænker I

    vh Per Mygind

    #10921
    Anonym
    Inaktiv

    de 5 sejlerråd nævner intet om en redningsflåde – er det blot en falsk tryghed, en tryghed som bedre opnået ved at forholde sig konkret til søsportens sikkerhedsråds anvisninger ????? http://www.soesport.dk/Sider/Sikkerhed/De-5-sejlr%C3%A5d.aspx#

    blot en tanke 🙂

    #10922
    Mads Skagen
    Medlem

    Better have not need..

    Jeg tror ikke på nogen vil give dig anbefalingen at undlade at medbringe en redningsflåde. Vi har selv skrabet sammen til at få indkøbt en som har stået øverst på ønskelisten, og har haft gummibåden med som erstatning hidtil. Selvfølgelig er det en væsentlig udskrivning, men jeg tænker at hvis jeg en dag står i den situation hvor vi virkelig har behov for den, og så ikke har prioriteret den. Vi sejler selv med to små børn.

    Mvh

    #10923
    Anonym
    Inaktiv

    Vi har redningsflåde ombord.
    Ved brand, ulykke/sygdom hvor man skal hentes med helikopter, ved forlis, ved stor læk( kollision med stor genstand) og det psykiske aspekt, hvor vi føler os sikre- der er der brug for redningsflåde.

    #10924

    Hej Vi har også flåde ombord.
    Når man har sådan en ombord, så er det en god ide at,en selv og besætningen ved hvordan den skal anvendes.
    Bare lige så den ikke bliver søsat uden af feks. En Line ikke er fastgjort til båden, hvordan man entre flåden mm.
    Vi var så heldige, klubben afholdt kursus i bla. Flåder og redningsudstyr, så vi er helt trykke ved hvordan en redningssituation skal foregå hvor en flåde indgår.
    Håber aldrig at få brug for den.
    Marianne og Leon

    #10925

    Hej Per
    Hvor er det godt du forholder dig til søsikkerhed.
    I den forbindelse vil jeg anbefale dig FTLF´s kursus “OFF-SHORE SØSIKKERHEDSKURSUS I ESBJERG” som giver dig en fantastisk insigt i søsikkerhed og gør dig i stand til at reflektere om søsikkerhed på et oplyst grundlag.
    Du kan læse mere om kurset på, https://www.ftlf.dk/29/kurser-og-traef/off-shore-soesikkerhedskursus-esbjerg/
    FTLF: Foreningen Til Langtursejladsens Fremme
    Venlig hilsen
    Henrik Neve

    #10926
    Anonym
    Inaktiv

    Tak for jeres reflektioner alle 4 – jeg ser frem til yderligere erfaringer til sommer – er redningsflåder så standard et sikkerhedsudstyr som svarerne indikerer……så forventer jeg at se dem på alle både når jeg kommer på Marinaen 🙂 jeg glæder mig til at komme på vandet – vh Per

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.