Bavaria forsikring

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2235
    601
    Keymaster

    Er der nogen som har erfaring med Bavaria som forsikringsselskab.
    Jeg har fået et tilbud som er noget billigere end Pantenius.
    De lover “guld og grønne skove” – alt er på dansk og ser for så vidt rigtig interessant ud. Men det er jo først når skaden sker, at man får det sande billede.

    #9404
    466
    Keymaster

    Jeg har haft kontakt til et norsk forsikringsselskab som ca. er 1/2 pris af Pantenius. I disse økonomiske så trængte tider kan dte jo være interessant.
    mvh M orten

    Er der nogen som har erfaring med Bavaria som forsikringsselskab.
    Jeg har fået et tilbud som er noget billigere end Pantenius.
    De lover “guld og grønne skove” – alt er på dansk og ser for så vidt rigtig interessant ud. Men det er jo først når skaden sker, at man får det sande billede.

    #9405
    667
    Keymaster

    Er der nogen som har erfaring med Bavaria som forsikringsselskab.
    Jeg har fået et tilbud som er noget billigere end Pantenius.
    De lover “guld og grønne skove” – alt er på dansk og ser for så vidt rigtig interessant ud. Men det er jo først når skaden sker, at man får det sande billede.

    bavaria tyskland tegner med mannheimer .de

    #9406
    Flemming
    Keymaster

    hvordan forholder det norske og tyske forsikringsselskab sig til den danske statsafgift på 1 %?

    #9407
    HO
    Keymaster

    Hej
    Fra Norge modtager du på skrift, at du er forpligtet til selv at afregne misundelsesafgiften til den danske stat.
    Hvis du lægger forsikring og afgiften sammen, er det ikke noget at spare ved at forsikre i Norge.
    det er lige som herhjemme 50% til forsikring og 50% til staten.
    det er kun noget at spare hvis du gør dig selv til kriminel

    #9408
    667
    Keymaster

    Hej
    Fra Norge modtager du på skrift, at du er forpligtet til selv at afregne misundelsesafgiften til den danske stat.
    Hvis du lægger forsikring og afgiften sammen, er det ikke noget at spare ved at forsikre i Norge.
    det er lige som herhjemme 50% til forsikring og 50% til staten.
    det er kun noget at spare hvis du gør dig selv til kriminel

    lidt info

    den norske forsikring quality brokers ( som alle europæiske forsikringselskaber) angiver siden mai 08 alle danske forsikringstager til SKAT. Der er en aftale medlem den norske F+p og SKAT .
    So der er stort risiko med en efterforskning pga skattesvigt fra SKAT.dk hvis man glemmer at betale staatsafgiften ..

    #9409
    Hvam
    Keymaster

    Det er ikke helt rigtig, Starts afgifen skal betales til quality brokers og så betaler de den videre til staten

    Quality brokers var meget billiger end de danske da vi skulle forsikre vores 39 c. vi gir 5500 Dkr. + 13000 i stats afgift. Vi har nu snart brugt dem i 2 år.

    #9410
    HO
    Keymaster

    Det er ikke helt rigtig, Starts afgifen skal betales til quality brokers og så betaler de den videre til staten

    Quality brokers var meget billiger end de danske da vi skulle forsikre vores 39 c. vi gir 5500 Dkr. + 13000 i stats afgift. Vi har nu snart brugt dem i 2 år.

    Hej
    Jeg kan jo kun gengive hvad jeg selv har fra Norge.
    Quality Maritime AS
    der er et felt, hvis du sætter kryds i denne felt opkræver de ikke den danske misundelsesafgift.

    #9411
    601
    Keymaster

    Pris for Bavaria 36 forsikret hos Bavaria er ca. 11.300 kr. (tilbud) – hos Pantenius 13.300 kr. – begge inkl. afgift .Spørgsmålet er hvad risikoen mon er ved at spare 2000 kr.

    #9412
    Hvam
    Keymaster

    Jeg snakke med Michael floor om Quality broker og de have haft flere både inde til rep derfra uden der har været problemer! Michale har ogå selv forsikret der.
    Men selvføldig er der en risiko, men er der ikke det alle steder!

    #9413
    jørgen mikkelsen
    Keymaster

    Hej,

    Jeg har selv overvejet at flytte forsikring – der er jo en del at spare. Efter at have læst at Bavariaforsikring arbejder sammen med Mannheimer i Tyskland, har jeg valgt at blive i mit nuværende selskab. For år tilbage var Mannheimer i danske medier med MEGET TVIVLSOMME forretningsmetoder…………………PAS PÅ!

    #9414
    412
    Keymaster

    Ikke fordi jeg skal “kloge mig”, men var det ikke Hamburger Mannheim der var meget i pressen for et par år siden – især omkring deres “salgsmetoder o.l..?

    Om det er samme selskab som nu tilbyder bådforsikringer er jeg lidt i tvivl om.

    hilsen
    John

    #9415
    667
    Keymaster

    Hejsa jørgen
    måske en idee at du checker sagen rigtig (fx googel),før du poster en PAS PÅ varsel

    Den dårlig omtalte forsikringselskab er “Hamburg -Mannheimer”(snyderi med pensionsfonden,mf)
    og har
    ingen ting med Mannheimer Nautima (fx.bavaria forsikring)at gør, der er 2 forstellige selskaber.

    BAVARIA/MH er tysklands anden største yachtforsikrer
    (pantenius er den største)

    BAVARIA har pt.ca 35.000 både forsikred i europa,i DK ca 7000
    og har rigtigt good omtale ,specielt med en hurtig og effektiv skade behandling..

    #9416
    672
    Keymaster

    hejsa vi har forsikret båden ved mainhamer forsikring i tyskland og det eneste man skal være opmærksom på er sælgeren selve selskabet er der ingen klage på altså bortset fra at de selvfølgelig ikke snakker dansk men dog fint engelsk.
    hvis det er kan man søge på bavaria forsikring der er ralf andersen der har det og han snakker dansk og sørger for kosmodancen til tyskland og der er mange penge og spare også selv om der skal betales misundelses afgift.
    hilsen oasen nyborg 31C

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.