Generalforsamling

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2880
    Leif Knudsen
    Deltager

    Kære bestyrelse.
    Det er vist ingen hemmelighed, at Generalforsamlingen i 2020 ikke forløb som man kunne ønske det. Måske er en af årsagerne, at det var formandens beretning, der var til afstemning, og ikke som det står i vedtægterne, at det er bestyrelsens årsberetning, der skal til afstemning. Det ville jo betyde, at bestyrelsen er med til at udforme den beretning, der bliver aflagt, og som bringes til afstemning. Sådan må det være. Jeg håber, at webmasteren vil bringe dette indlæg til fremme af det fremtidige samarbejde mellem øst og vest.
    De bedste hilsner
    Leif Knudsen
    Medlem 794
    Bavaria 32, Orion

    #11031
    Medl.nr. 343
    Keymaster

    Hej Leif
    Jeg kan kun give dig ret den generalforsamling var bestemt ikke noget at skrive hjem om 🙁
    Jeg ser frem til at formanden og bestyrelsen for rettet op på dette til næste gang.

    Jeg har været i dialog via et bekymringsbrev og er blevet lovet at stemningen skal være en anden.

    Jeg var selv til stede og må sige at jeg aldrig har oplevet noget tilsvarende

    Men vi ser fremad og håber at den gode stemning kommer tilbage i vores hygge klub.
    Mvh
    Michael Andersen

    #11032
    Medl.nr. 1263
    Keymaster

    Det var da den største gang rod jeg har oplevet, Mindede mere om et kup, sammensværgelse, hvis der ikke i en bestyrelse er plads til modstridende holdninger så er det ikke en bestyrelse men en junta med topstyring, og et det er ikke kønt at se, høre på, og det har intet med demokrati at gøre.
    Det var min første og sidste generalforsamling i DBK, jeg sled mine skosåler indefra krummede tær fra start til slut.

    #11033

    Kære Leif Knudsen
    Måske har du ikke læst referatet fra generalforsamlingen.
    Jeg vedhæfter hermed dele derfra :

    Ad 1)
    Michael Bygballe blev valgt som dirigent.
    Han startede med at få klarhed over alle fuldmagter. Jette skulle godkende alle fuldmagter
    i forhold til medlemslisten, men talte ikke og havde dermed ikke styr på antallet. Så de
    måtte senere tælles op. I alt deltog 22 stemmeberettigede medlemmer, der tilsammen
    havde 23 fuldmagter – i alt 45 stemmeberettigede.
    Kim Lodberg påpegede, at dagsordenen ikke var i overensstemmelse med klubbens
    vedtægter, der siger, at i lige år skal der være et punkt med valg af formand. Michael
    Bygballe gjorde rede for, at der var sket en fejl ved udarbejdelsen af dagsordenen, så valg
    af formand kom på som punkt 6a, mens valg til den øvrige bestyrelse blev punkt 6b.

    Ad 2)
    Formanden fremlagde bestyrelsens beretning. Godkendt.

    Venlig hilsen
    Michael Bygballe

    #11034
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Leif, Michael, Michael m.fl.

    Der herskede en vis forvirring om den beretning. Jeg har ikke medtaget det i referatet, da det ikke fremgik tydeligt på generalforsamlingen.
    Bestyrelsen havde ikke set beretningen på forhånd – i hvert fald ikke den østlige del af bestyrelsen.
    Og formanden vedblev konsekvent med at omtale den som “formandens beretning”, men blev flere gange på bestyrelsesmødet forud for generalforsamlingen gjort opmærksom på, at det var bestyrelsens beretning.
    Jeg havde hverken hørt eller set den, før han læste den op for generalforsamlingen.

    Til Svend Erik Kidmose: Jeg kan godt forstå, du krummede tæer – det var du ikke ene om. Jeg kan også godt forstå, hvis du ikke har lyst til at deltage i flere generalforsamlinger. Ærgerligt, for vi plejede at have en dejlig og meget hyggelig klub.

    De bedste hilsner fra
    Bente Nissen – vraget tidligere bestyrelsesmedlem

    #11035
    Medl.nr. 343
    Keymaster

    Kære Alle

    Ja jeg skal tilstå at deltagelsen til næste generalforsamling hænger i en meget tynd tråd for mit vedkommen, det samme gør mit forsatte medlemskab også.
    Jeg afventer at se hvordan bolten bliver spillet fra bestyrelsen / formanden da han/ og resten har en kæmpe opgave i at samle klubben igen.

    Desværre er det sådan at landstræf og generalforsamling hænger sammen og jeg håber ikke at bestyrelsen med formanden i spidsen holder samme stil som i år.
    Det vil da være alt ødelæggende for landstræffet og klubben.

    Mvh
    Michael

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.