Vinterkonservering

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2882

    Hej vi har i år købt en skøn 32’ Cruiser fra 2012
    Nu er vi desværre, ved at skulle tage Molly på land for vinteren.
    Så nu er det store spørgsmål. Hvor finder vi en “tjekliste/Pixibog”, med oplysninger omkring hvordan vi
    Vinterklargører, motor, vandsystemer, toilettet osv. Det virker en smule uoverskueligt, her første gang.

    Bo og Mette
    Marbæk havn

    #11040

    Jeg har en “pixi bog“ som fil fra søholm marine, der instruktivt forklarer konservering af motor, drev m.m.
    Den kan jeg godt sende, hvis det har interesse.
    Vh Per

    #11041
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Inga og Per

    Den kunne jeg godt være interesseret i. Kan du sende den til tbogoe@hotmail.com
    Tusinde tak.
    Mange hilsner, Tinne Bogø

    #11042
    Medl.nr. 1263
    Keymaster
    #11043

    Det er samme bog som Svend Erik har er linket til

    #11044
    Leif Knudsen
    Deltager

    Kære Mette og Bo.

    Tillykke med jeres dejlige Bavaria 32.

    Vi har haft vores fra 2010, og jeg har en del erfaring med netop denne båd. Vi har haft andre både før denne.

    Det det især drejer sig om, er at vinterklargøre motoren og vandsystemet.

    Motoren skal have skiftet motorolie og oliefelter, og det gøres bedst medens båden ligger i vandet, så motoren kan køres varm.

    Når den er kommet på land, skal man frostsikre søvandsdelen på kølesystemet. Det er ret enkelt, men er nemmere at vise, end det er at beskrive her.

    Så skal vandtanken og varmtvandsbeholderen tømmes, og det sidste kan godt være lidt besværligt.

    Til sidst plejer jer at komme vand med kølervædske i toilettet og afløbet fra bruseafløbet, og så skulle den være der.

    Jeg kan godt beskrive det mere udførligt, men da der ikke er ret langt fra Marbæk til Veddelev foreslår jeg, at vi måske mødes eller taler sammen. Jeg vil gerne hjælpe.

    De bedste hilner fra
    Leif Knudsen, Bavaria 32, Orion
    29897885

    #11045

    Hej Leif
    Mange tak, det vil jeg gerne.
    Mit telefonnummer er 4070 4624
    Hilsen
    Bo,

    #11046

    Hej Inga og Per
    Mange tak for svaret.
    Hilsen
    Bo

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.