Rens af vandtank

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2917

    Hej.er der nogen der ved om man kan åbne et dæksel på vandtankene, så man kan komme ind med en arm og få dem renset.Det er på en bavaria 36 årg. 2005. Mvh. Finn

    #11127
    Freddy Klausen
    Deltager

    Hej Finn

    Jeg havde tidligere en Bavaria 34 og nu en Vision 42. I begge tilfælde synes jeg det er svært at komme til i hele tanken selvom man skruer det store dæksel af på toppen under køjen (tænker der også må være sådan et stort dæksel på din).
    Men – jeg havde et uheld med min gamle båd for mange år siden :-), hvor jeg var nødt til at rense tanken. Ved en af de helt store dummefejl kom jeg til at hælde 40l diesel i vandtanken. Efter at have pumpet dieselen ud fyldte jeg den kvart op med vand. Derefter opløste jeg to sæbetabletter til opvaskemaskine i en spand vand og hældte det i. Og derefter en sejltur hvor der var lidt søgang. Til slut udpumpning af sæbevandet og en skylning med rent vand. Det virkede perfekt og der var efterfølgende INGEN smag eller lugt af diesel. Det er vigtigt, at bruge opvasketabs for at undgå sæbeskum i tanken.
    Så hvis du har mod på en større rensning så god fornøjelse 🙂

    Mvh
    Freddy

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.