Rensning af agter fenderliste, B 33

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2261

    Der var en del råd herom for nogen tid siden. Desværre har jeg mistet rådene. Et af svarene gik ud på, at fenderlisten efter behandling stod som ny. Er der nogen der kan huske hvilket middel der er det mest effektive, uden at ødelægge listen.

    Med venlig hilsen
    Egon Berngruber

    #10358
    Anonym
    Inaktiv

    Vask af med sæbe – det kan godt være opvaskemiddel. Herefter smøres med Hempel Boat Polish (eller hvad det nu måtte hedde – det er den med silikone i). Tør/gnid af og listen er stort set ren. Gentag om nødvendigt behandlingen. Vores liste plejer at blive hvid.

    #10359
    Medl.nr. 703
    Keymaster

    Hej Egon. Jeg bruger det samme middel som til fribordet. Hempel custom marine polish. Efterfølgende er listen ren og pæn.
    mvh
    Søren

    #10360
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Egon

    Vi bruger Hempel PRE-CLEAN som vi sprayer på, og derefter vasker med Hempels boat shampoo for b.la at få fjernet den alge dannelse der er imellem båd og fenderliste.
    Til sidst bruger vi Hempels MARINE POLISH så bliver den flot igen.
    Mvh
    Bjarne

    #10361
    Medl.nr. 767
    Keymaster

    Jeg har brugt fenderrens, som også er meget effektivt. PVC/vinylrens er formentlig ligeså effektivt.

    #10362
    Medl.nr. 365
    Keymaster

    Jeg kommer Acetone på en klud, og tørre listen over, den bliver som ny. Næste år vil jeg efterisolere med en polis eller voks.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.