Salgsannoncer via medlemskartotek?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2396
    Jesper Lassen
    Keymaster

    Jeg har med nogen forundring modtaget en salgsannonce for en båd og en anden annonce for nogle sejl, i min private mailboks.

    Jeg har en formodning om at de er sendt via klubbens medlemskartoteks mailadresser. Disse må således være udleveret af klubben.

    Hvis det forholder sig sådan, vil jeg gerne på det kraftigste anmode om at det bliver stoppet. Klubben skal ikke udlevere adresselister til privat brug. Hvis medlemmer vil sælge diverse effekter, så kan de bruge dette forum, eller andre kilder til annoncering. I modsat fald er der stor risiko for virusspredning, og overfyldte mailbokse. Derudover er ingen mere herre over hvor disse lister havner, når mails videresendes i alle mulige retninger.

    Jeg hører gerne bestyrelsens kommentar til denne episode.

    #9645
    old_webmaster
    Keymaster

    Jeg kan kun give dig medhold, og opfordre hermed alle til og mht. salg eller anden information, at benytte dette forum.

    Bestyrelsen og jeg har derfor besluttet at slette alle e-mail adresser fra medlems oversigten i dette forum.

    Hilsen Webmaster
    Sten Werther

    #9646
    637
    Keymaster

    Da jeg i sin tid meldte mig ind i klubben, havde jeg stor glæde af at finde nogle bestemte bekendtes mailadresse her, så jeg kunne skrive til dem, at vi nu også var blevet Bavaria-sejlere.

    At et enkelt medlem så åbenlyst dummer sig og bruger listen til at annoncere en brugt båd til salg bør ikke føre til, at vi nu ikke længere kan finde en mail-adresse på en klubkammerat.

    Find dog et passende sted – vedtægterne f.eks. – til at skrive, at mail-adresserne ikke må bruges til masseudsendelser og at medlemslisten er fortrolig for medlemmerne. Hvis nogen misbruger det, så udeluk dem fra hjemmesiden. Tiltaget med at fjerne mail-adresserne gavner ikke klubben, det gør den bare mindre værd for medlemmerne. Et åbenlyst eksempel på de få, der ødelægger det for de mange.

    Jeg er heldigvis i den situation, at jeg helt selv kan finde ud af at slette en mail, der trods alt kun er udsendt én gang til en større kreds.

    Det, jeg læser i dag, er helt ude af proportioner.

    #11549
    Poul
    Keymaster

    Jeg tilslutter mig “637”s synspunkter. At fjerne E-mail adresser, som i dag er et af vore hurtigste og almindeligste måder at kommunikere på, udelukker ikke ikke at medlemslisten ikke kan misbruges. Medlemmerne figurere jo stadig med deres addresse og tlf.nummer. Medlemmer der ikke ønsker at offentligøre deres addresser kunne jo ved henvendelse fritages for det og den offentlige liste kunne måske bare vise deres medlemsnummer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.