Måler brev på Bavaria 30 cruiser

  • Dette emne har 10 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 14 år siden af giib.
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2426
    405
    Keymaster

    Jeg er ved at få lavet måler brev på min 30 cruiser fre 2006. Er der andre der har fået lavet det, jeg kan nemlig ikke finde nogle på http://www.websejler.dk Skal nemlig til at sejle kapsejlas, håber jeg kan lære noget.

    #9699
    giib
    Keymaster

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se sådan et målerbrev, er det muligt at du kan “offentliggøre” det her på vores forum ? Jeg har selv en båd magen til din ;o)
    Er din med den dybe køl ?
    Hvilke sejl har du på din båd ?
    Jeg har lige skiftet min sejl fra standard til nogle fra UK Halsey, og gået fra 44,5m2 til 49,5m2. Jeg er meget spændt på at prøve dem.

    Da jeg fik min båd, sejlede jeg også kapsejlads, for at lære båden at kende, og jeg var så heldig at få sejlklubbens instruktør som gast Og det var guld værd.

    #9700
    148
    Keymaster

    Hej Thomas,
    Der findes skam flere Bavaria 30´ere på Websejler.dk – du trykker på “Både”, skriver Bavaria 30 under “Bådtype” – og trykker på søgeknappen – så kommer der en masse både frem. De er forskellige årgange og derfor forskellige 30´er modeller, men jeg ved at Abigail II, som står som Bavaria 30 Mk II er en båd magen til din og Peters (Giib). For at se målerbrevets data trykker du på det røde skib til venstre for navnet.
    Når du nu har fået dit målerbrev, kan du jo lægge vejen forbi “Møn Rundt” i august – se http://www.moenrundt10.dk – der skal du være mere end velkommen – vi vil gerne have et Bavarialøb!
    Venlig hilsen Freddy, Bavaria 34 (Magda – med målerbrev!)

    #9701
    405
    Keymaster

    Hej peter

    Min båd er med den lange køl.
    Jeg har standart rulle genua 22m3 og rulle storsejl22,5m3.
    Håber jeg kan lære og trimme lidt bedre……
    Du kan se måler breve på http://www.websejler.dk
    Jeg når desværre ikke at komme til at sejle kabsejlas i år da min så skal op af vandet da vi ikke har vægten på den og det bliver først standart når 5 både er målt og der er kun 4 nu
    Men der kan jo nå komme flere inden maj og så er jeg klar..

    #9702
    405
    Keymaster

    Hvad er det for nogle sejl.
    Jeg vil gerne selv have en mindre spiler eller genakker

    #11552
    giib
    Keymaster

    Hej Freddy,

    Den Bavaria Mk II der er opgivet på Websejler, tror jeg ikke er magen til Thomas og min; der står LOA er 9,16, og vores B30Cere er 9,45. Jeg antager LOA står for Længde Over Alt.

    Jeg håber det går bedre med dit knæ, og forhåbentligt ses vi “derude”.

    #9703
    148
    Keymaster

    Hej Peter,
    Tak for hilsenen – det går fint med knæet. Jeg går ud fra den l.o.a. du nævner, er den Bavaria opgiver. Du skal være opmærksom på, at denne længde er incl. prædikestol, ankerbeslag o. lign. og derfor ikke er den l.o.a. der anvendes i et målerbrev, her er det den konkrete længde af selve skroget. Jeg skulle i givet fald tage mere fejl end jeg plejer – jeg har sejlet mod Abigael II til Tærø Rundt, og den gode hr. Thorsen deltog også i Møn Rundt 08, og jeg går i øvrigt stærkt ud fra han kommer til MR i år også, så vi i det mindste bliver 3 bavaria´er.
    Sejlerhilsen Freddy

    #9704
    giib
    Keymaster

    Hej Freddy,

    Selvfølgelig; LOA er KUN længden på skroget. Så du har taget mindre fejl end du plejer
    Godt at høre det går godt med knæet.

    Jeg må se om jeg kan få det passet ind i kalenderen med en Møn Rundt.
    Hvad gør man hvis vinden ikke passer i Bøgestrømmen; krydser man så på det smalle stykke ? OK hvis det er en Optimist, men ikke med min enorme skude !!!

    #9705
    148
    Keymaster

    Hej Peter,
    Du har ret i at det er svært – eller næsten umuligt – at krydse i Bøgestrømmen – derfor bestemmer vi først omsejlingsretningen kort før vi starter, så vi undgår det problem.
    Vi ses måske til Bavariatræf i Bogense? Vi har i alt fald tænkt os at komme.
    Hilsen Freddy

    #9706
    giib
    Keymaster

    Check lige denne side:
    [url:2bw5tk3y]http://www.ssf.se/tk/SRS/tabell_list.asp[/url:2bw5tk3y]
    Og søg på Bavaria.

    #9707
    405
    Keymaster

    Hej Bavaria 30 cruiser mk II ejere.
    Er der nogle der ikke har fået deres båd i vandet endnu? var det måske en ide at få båden målt inden den kommer i, der mangler kun en båd for at det kan blive en standart båd, det er ikke så dyrt
    Så kan jeg nemlig komme ud og sejle kapsejlas

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.