Gumpetung

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2651

    Jeg har en Bavaria 33 fra 2007. Er der nogen der kan nikke genkendende til, at Bavaria 33 ligger noget lavt i vandskorpen agter med det resultat, at sidder rur på fribordet når båden tages op efter en sommer i vandet. Rur der ikke let lader sig fjerne uden at ridse fribordet. Og et tillægsspørgsmål: Er der nogen der har en teknik til at fjerne oliepletter på teaktræet i cockpittet hvis man har været så uheldig.

    Med venlig hilsen
    Gonfighter

    #10478
    Medl.nr. 1017
    Keymaster

    Hej Egon.
    Jeg sejler selv Bavaria 36, og har ikke problemet, da min ene vandtank på 150 litter ligger under trekant køjen. Men har jeg ikke vand i tanken, så har den samme tendens. Jeg ved at flere forsøger sig med ballast under forkøjen.
    Vedrørene oliepletter på teak. Så vasker jeg, hele fladen i sulfo vand, efterfølgende skrubber/vasker jeg med let hånd i en oxalsyre blanding og skurebørste

    #10479

    Hej Egon,
    Jeg har en Bavaria 37 Cruiser fra 2006 og den har samme irriterende problem. Jeg har overvejet at få malet bundmaling op til toppen af den blå stribe, og så få påsat en ny stribe højere oppe, men endnu har jeg ikke fået det gjort.
    Mvh Brian

    #10480
    Medl.nr. 6
    Keymaster

    Hej Egon
    Har også en 33 bavaria og har samme problem men har hævet min vandlinie det har hjulpet en del
    Mvh. Varny

    #10481
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Egon

    Vi har en 33 fra 2006. Samme problem. Jeg har lagt ca. 100 kg bly i stævnen, det hjælper. Jeg synes også det hjælper på sejlegenskaberne.
    Det hjælper dog ikke på højden af vandlinjen der generelt er for lav.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.