Erfaring med Bavaria forsikring

  • Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af Medl.nr. 1145.
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2697
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    Vi valgte Bavaria forsikring til vores Bavaria 34-2, 2001, da vi hentede den sidste år. Vi tog Kasko + Ansvar + passagerulykke. Nu har jeg nærlæst betingelserne (4 forskellige sæt alene til ansvar) og er lidt utryg.
    Har nogen derude erfaringer, gode som dårlige, med Bavaria forsikringer? Vi har før haft Panteanius med en anden båd og overvejer at flytte tilbage til dem igen.

    #10590
    Anonym
    Inaktiv

    Hvis du er utryg, så er det bedste for dig personligt at flytte til et selskab for du føler dig tryg. For så er det fuldstændig lige meget med andres erfaringer, du vil altid være utryg ved det.

    4 sæt til ansvar lyder mystisk. Evt. har du fået dobbelt, ellers forveksler du måske nogle ting?

    Jeg har et til ansvar, et til kasko og et til besætningen.

    #10591
    Leif Knudsen
    Deltager

    Kære Camilla og Sebastian.
    Jeg vil da anbefale, at I melder jer ind i Danske Tursejlere, hvor et medlemsskab koster kr. 345,00, når man er medlem af Bavariaklubben, og det er incl. Aansvarsforsikring.
    Hos Danske Tursejlere kan man også tegne en kaskoforsikring hos Søassurancen Danmark, og den er meget konkurrencedygtig. Som medlem af Danske Tursejlere, har I også andre fordele, og de er meget venlige og hjælpsomme.
    De beste sejlerhilsner fra
    Kirsten og Leif, Bavaria 32, ORION

    #10592
    Medl.nr. 184
    Keymaster

    Bavaria forsikring har afskrivning ved skade, når båden er lidt ældre, det har Pantanius ikke.
    M.v.h.
    Liss Schmidt

    #11601
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    Mange gode råd, som jeg vil checke af. Mit problem er, at jeg også skal bruge båden til sejlundervisning, og derfor skal have udvidet ansvar/kasko.
    Jeg har beholdt Bavaria kasko, som kan udvides for 25%, og som er 40% billigere end Pantaenius. Ansvar flytter jeg til Panteanius af 2 grunde:
    a) Bavarias vilkår er helt ugennemsigtige med blanding af danske og tyske vilkår uden opsplitning
    b) Bavaria har et max. på EUR 3 mill, mens Pantaenius har et max på EUR 10 mill.
    Engelske marinaer kræver ansvar på min. EUR 3,4 mill (GBP 3 mill)

    PS: Pantaeniuss udvidede ansvar dækker fuld charter inkl. passagerulykke.

    Nu vil jeg tage en snak med Tursejlerne, om de kan tilbyde noget fornuftigt.

    mvh
    Peter Ingham

    #10593

    Vi har ikke haft skader, men aldrig mere en Bavaria Forsikring til os. Betjeningen – spørgsmål mv var elendig- mangelfuld uden viden.
    Venlig hilsen Christian & Annette
    Egå

    #10594
    Medl.nr. 583
    Keymaster

    Husk at du som medlem her, får rabat hos Pantaenius – 8% på kasko og 20% på ansvar.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.