Min båd krænger til styrbord

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2707
    Anonym
    Inaktiv

    Hej
    Vi har en Bavaria 37, årgang 2006, som krænger lidt til styrbord.

    Er der nogen, som har kendskab til, hvad det kan skyldtes? Skibet er ikke specielt laster pt, men det er synligt at vandlinjen er oven vande i bagbord side.

    Håber nogle kan byde ind,,,,

    Hilsen Martin

    #10621
    Anonym
    Inaktiv

    Hej,
    Umiddelbart tænker jeg, at det mådkr kan henføres til vand- og brændstof tanke. I kan evt. tjekke om bådens krængning varierer ifht. hvor meget I har påfyldt.
    Vh Bo

    #10622
    Bo Lund Jensen
    Deltager

    Hej Tina og Martin

    Vi har samme båd – blot et år nyere.

    Når vores dieseltank er fyldt, og vandtanken er “på vej mod” tom, oplever vi præcis det samme.

    Vh. Bo, Fister

    #10623
    Medl.nr. 619
    Keymaster

    Jeg har en Bavaria 32. Der betyder batteriernes placering i styrbord side, hvilke er samme side som diseltanken, at vandtanken bliver den afgørende tank, hvis man tænker i at rette båden op.

    #11605

    Jeg har i min 32er fra 2003 måttet lægge 120 kg bly i bagbord side bag ryglænet i salonen, samt 100 kg sandsække i stævnen. Nu ligger den perfekt under næsten alle forhold.

    #10624
    Anonym
    Inaktiv

    Tak for jeres svar, vi vil forsøge os lidt frem.

    Mh

    #11606

    Har haft samme problem med vores 37er årgang 2008. Løst med 120 kg bly på hylden under bagbord køje i forkahytten.

    #10625

    Jeg har 31 cruiser fra 2008. Samme problem selvom jeg har 300 amp i bagbord side og fuld vandtank.??

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.