Utæt vandtank – 42 cruser

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2207
    Søster
    Keymaster

    Vil høre om andre har oplevet at der kommer ferskvand i bagbord kahyts skoskab, når man sejler styrbord halse og ligger godt over. For os er det sket adskillige gange. Kan der være tale om en overløbsventil til den agterste vandtank?

    #9309
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej
    Vil lige først nævne at det er en B 33 C jeg sejler, men de er teknisk set nok indrettet nogenlunde ens.
    Udluftningen (overløbsventil er der ingen af, men udluftningen vil have samme funktion) sidder udvendig, enten på hækken eller på fribordet lige under søgelænderet og er en forkromet dims på størrelse med en 1 krone. Fra den går der en tynd slange ned til tanken – problemet kunne ligge her hvis slangen enten er defekt eller spændebåndene ikke er spændt tilstrækkeligt. Ellers kan det være selve påfyldnings slangen, der løber fra dæk til tank, der har et af ovennævnte problemer. Aller først vil jeg dog tjekke inspektions lugen på overflade af tanken, læg et tørt håndklæde på dækslet under næste sejllads og bliver det vådt er fejlen der.
    Held og lykke.
    Mvh.
    Sebastian

    #9310
    Søster
    Keymaster

    Hej
    Vil lige først nævne at det er en B 33 C jeg sejler, men de er teknisk set nok indrettet nogenlunde ens.
    Udluftningen (overløbsventil er der ingen af, men udluftningen vil have samme funktion) sidder udvendig, enten på hækken eller på fribordet lige under søgelænderet og er en forkromet dims på størrelse med en 1 krone. Fra den går der en tynd slange ned til tanken – problemet kunne ligge her hvis slangen enten er defekt eller spændebåndene ikke er spændt tilstrækkeligt. Ellers kan det være selve påfyldnings slangen, der løber fra dæk til tank, der har et af ovennævnte problemer. Aller først vil jeg dog tjekke inspektions lugen på overflade af tanken, læg et tørt håndklæde på dækslet under næste sejllads og bliver det vådt er fejlen der.
    Held og lykke.
    Mvh.
    Sebastian

    #9311
    466
    Keymaster

    Jeg har oplevet at den forreste tank var utæt. Pakningen i låget var utæt og færskvand trængte ud. Ny pakning løste problemet. mvh Morten

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.