Placering af LCD

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2170
    Hvam
    Keymaster

    Hej hvor syntes i Lcd tv er best placeret?

    #11507
    Hvam
    Keymaster

    BUMP…

    Det er i en 39c
    Over køknet på vægen til bad eller på vægen til wcet i stevnen?

    Jeg vil meget gerne hører jeres arfaringer?

    #9195
    Anonymous
    Keymaster

    Hej,
    Jeg har en 38ér og der sidder LCD perfekt på væggen til badeværelse på en holder der kan svinge ud. Diskret, men fint i midten af kahyt. Husk at få en model med DVD i. Til regnvejrsdage….

    mvh

    Aloha

    #9196
    Hvam
    Keymaster

    Tak det var ret med lidt input, je har lie været ude og købe tv “med dvd” og holder jeg regner nu med at plaser den på vægen til til wc i stevnen 🙂

    #11508
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej
    Jeg har lige et par kommentarer ang. DVD i TV.
    En DVD har, næsten helt sikkert, kortere levetid end et TV, så det kan være en fordel at have DVDen som en seperat enhed.
    Og hvis man vil have et af de bedre LCD TV, så fås de ikke med DVD.
    Jeg ville anbefale f.lg. løsning, som jeg selv har:

    Istedet for et TV med DVD vælges et TV med DVB (digital tv modtager) og stereo radioen skiftes ud med en DVD radio med fjernbetjening, f.eks. JVC KD-AVX33 som foruden fjernbetjening har:

    -Bluetooth, så kan man bl.a. parre den med en Bluetooth telefon så musikken bliver afbrudt ved opkald

    -USB ingang som som tager mp3 spillere og USB hukommelsekort/harddiske op til 10 GB

    -video ind og ud + div. lydudgange til evt. forstærker og subwoofer

    -dualzone, så man kan se DVD i kahytten mens der høres musik i cockpittet

    Eneste udfordring ved installation er føringen af video/audio kabel fra DVD radio til TV og prisen på DVDen – pris i DK ca. 4000,- hos http://www.bergs.dk og hvis man vil kan den fås i Tyskland til ca. 3300,-

    Zeb

    #11509
    Hvam
    Keymaster

    Nu har jeg også valgt et LCD med DVB, At DVDen bliver slidt hurtigere end LCD gør nu ikke så meget med det forbrug vi har i båden, den holder nok til år 2012 og måske meget længer. I 2012 skal vi jo nok alle til at have mpge4 istedet for DVB “mpge2” som først nu er kommet i små lcder

    Jeg har set på løsningen med ekstern DVD sammen med en monitor og ekstern DVB modtager, grunden til jeg valgte det fra er at jeg ikke gider alle de fjernbetjeninger

    #9197
    Anonymous
    Keymaster

    Jeg vil lige tilføje at min B 38 har kun et toilet i midten af båden og det er op til denne væg, hen over pantryet jeg har det hængende. Med armen kan det så drejes ud i kahyt. Jeg synes ikke man skal hænge det op mod forkahyt, da det så er det første man ser når man kommer ned i kahytten. Bare min egen personlige mening.

    #9198
    412
    Keymaster

    Hej

    vores fjernsyn er placeret på væggen til det forreste toilet og således vi også kan anvende skærmen til søkort og en “overdimensioneret” plotter ud fra kommandobroen

    Sejlerhilsen
    John

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.