Kapsejlads

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2211
    583
    Keymaster

    Er den lykkelige ejer af en 37’er og overvejer at tilmelde den til klub kapsejlads, men klubmåler påstår at den skal vejes og at det ikke er en standardbåd.
    Er der andre der er blevet målt uden problemer eller?
    I så fald er også interesseret i at få en indikation på jeres mål.
    På forhånd tak
    Bo

    #11518
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej
    Den skal måles hvis du vil ha DEN XXXX i sejlet, men er der ikke en mulighed for at du kan stille op som tursejler i et af løbene.
    Sejlklubben vil så give dig et LYS tal efter grov vurdering.

    Ved måling skal du være obs. på at alt skal være tømt af båden, i.e. hynder, vand, max. 20 l diesel på tank, tallerkner osv. og det har selvfølgelig også betydning om du sejler med spiler/genakker eller ej.

    Mvh

    #11519
    583
    Keymaster

    Hej
    tak for dit svar – og er også den besked jeg fik fra klubmåleren – mener det med at tømme båden totalt – incl udstyr, vand og diesel – og er det jeg helst vil undgå… Klart skal antal af mine sejl efterses – men mener blot at derudover er det meste i vores både er standard udstyr (vægt tom/sejlklar)

    Kan også godt få lov til at sejle med som tursejler, men håber på at der er andre der har fået målt deres både, uden disse komplikationer.
    Hilsen
    Bo

    Hej
    Den skal måles hvis du vil ha DEN XXXX i sejlet, men er der ikke en mulighed for at du kan stille op som tursejler i et af løbene.
    Sejlklubben vil så give dig et LYS tal efter grov vurdering.

    Ved måling skal du være obs. på at alt skal være tømt af båden, i.e. hynder, vand, max. 20 l diesel på tank, tallerkner osv. og det har selvfølgelig også betydning om du sejler med spiler/genakker eller ej.

    Mvh

    #9336
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej igen
    Nå, der var jeg bare et ekko af din klubmåler
    Jeg tror desværre ikke der nogen vej udenom og jeg skal selv igennem proceduren næste forår.

    MEN til jer andre derude, så spørger jeg, som Bo, er der en måde vi kan slippe for vejningen?

    Og Bo, du kender måske denne webside allerede, men hvis ikke så kan den da give en indikation af dit LYS tal.

    http://www.websejler.dk/Baadtyper.asp

    Der står din B37C til 1,20 og min B33C til 1,15, i min sejlklub har de dog sat mig til 1,12 hvilket jeg ikke klager over, men hvor de har fået det tal fra er jeg dig et svar skyldig.

    Mvh

    #9337
    583
    Keymaster

    Hej Sebastian
    Tjah – håber sevfølgeig også på at andre medlemer kan hjælpe – men ellers må jeg jo også bide i det sure æble..
    men tak for dine svar – og fint med den hjemmeside som jeg ikke kendte – nu har jeg i al fald en indikation på tallet
    Mvh
    Bo

    Hej igen
    Nå, der var jeg bare et ekko af din klubmåler
    Jeg tror desværre ikke der nogen vej udenom og jeg skal selv igennem proceduren næste forår.

    MEN til jer andre derude, så spørger jeg, som Bo, er der en måde vi kan slippe for vejningen?

    Og Bo, du kender måske denne webside allerede, men hvis ikke så kan den da give en indikation af dit LYS tal.

    http://www.websejler.dk/Baadtyper.asp

    Der står din B37C til 1,20 og min B33C til 1,15, i min sejlklub har de dog sat mig til 1,12 hvilket jeg ikke klager over, men hvor de har fået det tal fra er jeg dig et svar skyldig.

    Mvh

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.