Montage af Webasto 3500 i Bavaria 36 2004

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2216
    618
    Keymaster

    Er der nogle der har erfaring med montage af Webasto 3500 i en Bavaria 36 fra 2004.

    Hvor placeres heateren, controlpanelet og laver man luftudgange i alle rum?

    #11521
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej
    I en 33er sidder selve olie fyret ved siden af ror akslen under dørken helt bagerst, luft rørerne er ført i styrbords side og der er udtag i badeværelse, “stuen” og stævns kahytten. Det ene af udtagene må og kan ikke lukkes og det er det i “stuen”.
    Sender dig gerne nogle billeder om du ønsker.
    Mvh
    Sebastian

    #9343
    giib
    Keymaster

    I min B30C sidder oliefyret også ved siden af rorstammen.
    Jeg har dog ikke udtag på toilettet, kun i agterkahyt, forkahyt og salon (som ikke kan lukkes).
    Kontrolpanel er placeret lige under 230VAC panelet, og thermostaten under skabet ved styrbords sofa agterende (tæt ved kortbordet).

    #11522
    Hvam
    Keymaster

    Jeg har en 39 det er monteret på samme måde som giibs
    selve branderen er monteret på en lodrat krydsfiner plade og sat fast med glasfiberspartel. det kan være en fordel at lave en skabelon i pap før man begynder at skære pladen.

    Hvor ligger du i havn?

    #9344
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Lige et par vigtige detaljer.
    Mit oliefyr er godt nok et Eberspächer Airtronic D4, men dette gælder nok også for Webasto. Der er en + forbindelse der skal være direkte forbundet til batteriet, dvs. den må ikke blive afbrudt når hovedafbryderen slukkes. Det er fordi oliefyret skal stille og roligt køle ned når det slukkes da det ellers kan brænde sammen.
    Iøvrigt havde jeg et problem med bruserslangen fra badeplatformen, den ramte udstødnings studsen på oliefyret og smeltede, så sørg for passende afskærmning hvis du ikke vil opleve dette
    Og som Hvam skriver er den monteret på en finer plade der er støbt fast i top og bund med glasfiber, jeg vil blot lige tilføje at fyret skal være monteret så langskibs som muligt. Hvis det er monteret tværskibs må det ikke benyttes under sejllads med kraftig krængning.

    Sebastian

    1750 sømil iår og en enkelt førsteplads i Onsdags sejlladsen
    http://www.frv-havn.dk/sejl/index.htm vi er på forsiden

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.