lys i cockpit

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2359
    682
    Keymaster

    Hejsa-
    Er der nogen der har lys i (fast eller løst) cockpit, eller er det på camping maner, med en lampe på bordet.

    #9564
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hejsa-
    Er der nogen der har lys i (fast eller løst) cockpit, eller er det på camping maner, med en lampe på bordet.

    Hej

    Jeg har sat en teakliste på glasfiberkanten under bordet hvori der er monteret lysdioder fra http://www.led1.de , 2/3 er hvide til alm. brug, resten er røde til brug ved natsejllads.

    Hvis du kommer i nærheden af Frederiskværk viser jeg gerne frem, ellers smid en mail på sebastian@schioler.net så sender jeg nogle billeder.

    Mvh

    #9565
    HO
    Keymaster

    Hejsa-
    Er der nogen der har lys i (fast eller løst) cockpit, eller er det på camping maner, med en lampe på bordet.
    Hejsa
    Jeg ville også have lys i cockpit, med følgende kriterie:
    Meget små mål – meget kraftig lys – minimal strømforbrug – må ikke kunnne blænde rorsmand – det skulle kunne fungere som læselys – være orienterings lys i cockpit hele natten.
    Jeg fandt imellem andre af mine importvarer 2 som opfyldte det hele.
    Jeg monterede også et strømudtag til brug for ekstra lampe – søgelys og andet grej.
    Det kom til at se således ud:
    http://www.kongeaamc.dk/bavaria/dioder.htm

    #9566
    madssalling
    Keymaster

    Hvor har du købt lysdioderne / lamperne?

    #9567
    HO
    Keymaster

    Hej
    I tyskland 115,- pr. stk – i forbindelse med egen / anden import.
    Dyrt – men top kvalitet.
    MVH
    HO

    #9568
    784
    Keymaster

    I vores gamle Ballad lavede vi lys i cockpittet ved at indbygge det i kanalen til det agterste rør i sprayhooden. Det ville være skønt at kunne indsætte billeder i det her forum. Billederne kan istedet ses her:

    [url:28twsezo]http://picasaweb.google.com/JesperMilling/Cockpitlys#[/url:28twsezo]

    Lampen, som er købt i en alm. udstyrsforretning, har jeg slebet mat i coverfladen for at sprede lyset mere jævnt. Alulisten er en 30mm fra tømmerhandlen 3 mm tyk, som jeg har boret huller i og skåret gevind i. Hullerne i presseningstoffet laves uden at fjerne stof. Stofkanterne er vigtige når man presser især afbryderen på plads. Hullet til afbryderen, i alulisten, tilpasses så den holder den opslidsede stofkant stramt på plads. Jeg undlod den sidste skrue i alulisten, men den manglede senere, da det hele blev lidt løsere. Dejligt puslearbejde

    I den ene side har jeg valgt at sætte en lampe der lyser rødt, til natsejlads, i den anden side er den hvid. Rødt lys er ikke godt til læsning af søkort.

    Den slags lys er uundværligt når man først har prøvet det.

    MVH Jesper Milling

    #9569
    836
    Keymaster

    I vores gamle Ballad lavede vi lys i cockpittet ved at indbygge det i kanalen til det agterste rør i sprayhooden. Det ville være skønt at kunne indsætte billeder i det her forum. Billederne kan istedet ses her:

    [url:2sks4gas]http://picasaweb.google.com/JesperMilling/Cockpitlys#[/url:2sks4gas]

    Lampen, som er købt i en alm. udstyrsforretning, har jeg slebet mat i coverfladen for at sprede lyset mere jævnt. Alulisten er en 30mm fra tømmerhandlen 3 mm tyk, som jeg har boret huller i og skåret gevind i. Hullerne i presseningstoffet laves uden at fjerne stof. Stofkanterne er vigtige når man presser især afbryderen på plads. Hullet til afbryderen, i alulisten, tilpasses så den holder den opslidsede stofkant stramt på plads. Jeg undlod den sidste skrue i alulisten, men den manglede senere, da det hele blev lidt løsere. Dejligt puslearbejde

    I den ene side har jeg valgt at sætte en lampe der lyser rødt, til natsejlads, i den anden side er den hvid. Rødt lys er ikke godt til læsning af søkort.

    Den slags lys er uundværligt når man først har prøvet det.

    MVH Jesper Milling

    Det er en virkelig god ide. Den vil jeg bruge på min båd.

    MVH
    John Holmgreen Madsen
    [quote:2sks4gas]I vores gamle Ballad lavede vi lys i cockpittet ved at indbygge det i kanalen til det agterste rør i sprayhooden. Det ville være skønt at kunne indsætte billeder i det her forum. Billederne kan istedet ses her:

    [url:2sks4gas]http://picasaweb.google.com/JesperMilling/Cockpitlys#[/url:2sks4gas]

    Lampen, som er købt i en alm. udstyrsforretning, har jeg slebet mat i coverfladen for at sprede lyset mere jævnt. Alulisten er en 30mm fra tømmerhandlen 3 mm tyk, som jeg har boret huller i og skåret gevind i. Hullerne i presseningstoffet laves uden at fjerne stof. Stofkanterne er vigtige når man presser især afbryderen på plads. Hullet til afbryderen, i alulisten, tilpasses så den holder den opslidsede stofkant stramt på plads. Jeg undlod den sidste skrue i alulisten, men den manglede senere, da det hele blev lidt løsere. Dejligt puslearbejde

    I den ene side har jeg valgt at sætte en lampe der lyser rødt, til natsejlads, i den anden side er den hvid. Rødt lys er ikke godt til læsning af søkort.

    Den slags lys er uundværligt når man først har prøvet det.

    MVH Jesper Milling

    #9570

    vi har købt nogle runde diode lamper og monteret holdere af samme slags som til bådshagen så kan de klikkes på bøjlen på kalesje stængerne og søgelænderet

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.