Min blå stribe falmer!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2415
    Medl.nr. 669
    Keymaster

    Hej!

    Jeg har en 34 fod dejlig båd, der er ved at falme i farven på den blå stribe rundt om ruffet!

    Kunne det evt. Være, at i har nogle gode tips til at gøre farven blank eller mere spændende?

    Venlig hilsen Anders B.

    #10206
    Medl.nr. 171
    Keymaster

    Hej Anders,
    Løste mit problem sidste år med et sæt fra renskib.dk Det kræver lidt arbejde men resultatet bliver en næsten som ny blå stribe. Skriv til dem, de er meget hjælpsomme.

    Vh
    Henrik

    #10207
    Preben Petersen
    Deltager

    Hej Anders
    Jeg har løst mit problem en gang for alle, har sat folie på (3m), og det er en super løsning.

    Mvh
    Preben

    #10208
    Medl.nr. 950
    Keymaster

    brugte vandslibepapir og poleret op efterfølgende, det virker også

    #10209
    Medl.nr. 699
    Keymaster

    Hej Anders
    Da det er gelcoat kan det poleres op. Bruger selv Renskib, først rubbing, så presealer A og til slut sealer B. Sådan en omgang holder flere år og det er let at rengøre løbende.
    Mvh
    Kim

    #10210
    Medl.nr. 703
    Keymaster

    Hej.
    Jeg tilslutter mig 3M striben, som klæbes på. Den er flot farvemæssig.

    mvh
    Søren W.

    #10211
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    Hvordan bærer man sig ad med at “klippe” 3M striben til. Bl.a. omkring vinduer og tilspidsning?
    Mvh John

    #10212
    Medl.nr. 255
    Keymaster

    Hej John
    Jeg kontaktede Helbo skilte i Brabrand 86 22 59 39 der lavede mine stafferinger til en Bavaria 37. Jeg vil tro at de også passer til din båd. De er lavet i en folie.
    mvh Erik Vangsgaard

    #10213

    Hej
    Da jeg for første gang skulle polere min dengang 6 årige båd, var jeg ved at gå i fælden som så mange andre. Bl.a. min makker sleb og malede striben, og siden har der kun været problemer med den stribe.
    Jeg startede med vandslibning op til korn 2000 herefter med Renskib produkter, og den står blitz blank i dag. Det har også hjulpet på resten af båden.
    For nogle år siden vandt jeg- eller rettere sagt min kone en auktion hvor vi købte en hel kasse med forskellige Renskib produkter under en af klubbens ture til Bavariafabrikken.
    Siden har jeg ikke brugt andet, og det bare ren fornøjelse.

    mvh Jørgen
    “Olivia”

    #10214

    Kan også kun anbefale en folie. Vi fik et skilte firma til det og hun klarede det på en time eller to tror jeg det tog. Afmonterede ikke noget og det ser rigtig godt ud. Fribord blev ikke lavet men den falmer næsten ikke noget, så spring evt. Den over. Hilsen Torben

    #10215

    Kan også kun anbefale en folie. Vi fik et skilte firma til det og hun klarede det på en time eller to tror jeg det tog. Afmonterede ikke noget og det ser rigtig godt ud. Fribord blev ikke lavet men den falmer næsten ikke noget, så spring evt. Den over. Fremgangs måden er at der først bliver kllbet en tynd tape strimmel på som indeholder en meget tynde skærettåd. Skæretråden ligges lige i kanten af den blå stribe hele vejen rundt. Så på klæbe folien som er en 2-3 cm bredere over den blå stafering. Når folien så er sorter helt ud og alle bobler er væk fiskes Skæretråden frem og trækkes hele vejen rundt om staferingen. Og vupti.. så er den fikset. Der er dermed ikke brugt hobby kniv eller andet som har skåret i gel coaten.
    Hilsen Torben. White X-streme.

    #10216
    Anonym
    Inaktiv

    Hej. Det produkt, som Torveb her nævner, hedder Knifeless. Du kan søge det på nettet. Det virker fantastisk. Jeg har lavet nye striber til min Bavaria, og den ser bare helt ny ud herved.
    Vh Erik Wendelin

    #10217
    Medl.nr. 865
    Keymaster

    Løste mit problem med produkter fra Renskib.dk, der skal bruges 4 forskellig produkter, Det kræver lidt arbejde men resultatet bliver rigtigt fint. Spørg der hvor de forhandler Renskib, eller skriv/ring, de er meget hjælpsomme.

    #10218
    webmaster
    Keymaster

    Hej Anders vi har poleret vores op på en 2001 så den ser ud som ny. brugte 3G og en polermaskine i ca. 3 timer så er den som ny efter den har fået vox

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.