Problem med toilettet

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2432
    Arne372
    Keymaster

    Hej har problemer med returløb i toilettet til B32. Når det står nogle dage, fylder det retur op til 2/3-del, også hvis holdingtanken lige er tømt. Er der nogen der har en løsning til dette? V.h. Arne

    #9715
    Karsten
    Keymaster

    Hej Arne
    Du skal skifte Jokerventilen som sidder ved afgangen på toilettet. Den koster ca 100,-. Hilsen Karsten, Scarlett, Århus

    #9716
    676
    Keymaster

    Jeg har samme problem på min B36. Jeg ar skiftet jokerventil og o-ring i bunden af stempelstangen. Ingen af delene har hjulpet, så jeg er også interesseret i flere gode råd.
    Stig

    #9717
    276
    Keymaster

    Hej med jer.

    Jeg tog konsekvensen af det samme problem igår, ud med det gamle og ind med et nyt. drastisk!!! ja måske. Har monteret et SAN-MARIN fra kjøller, elektrisk. Vi forventer at slippe for en del af de lugt gener der kom fra den gamle installation. det nye toilet bruger ferskvand. Installationen var “nem”, ferskvandet har vi tilsluttet i skabet under vasken.

    Mange sejler hilsner

    Jette & Palle Larsen
    Impuls af Bogense.
    Bavaria 30 Cruiser.

    #9718
    Arne372
    Keymaster

    Har nu skiftet samtlige pakninger ud og indtil videre fungerer det fint.
    Næste gang jeg får problemet, skifter jeg også ud til el-toilet.
    V.h.
    Arne

    #9719
    giib
    Keymaster

    Hej Arne,

    De gamle Jabsco toiletter har et problem med bundventilen i stempelhuset; den bliver utæt efter en til to år. Men problemet kan løses ved at skille det hele ad, og rense det og evt. skifte pakninger.

    Jabsco laver en ny type stempelhus med “lås”. Efter endt pumpning, trykkes håndtaget ned, og drejes en kvart omgang, derved presses bundventilen på plads, og toilettet er helt tæt.

    Jeg købte det nye pumpehus i en netbutik i England for ca. kr. 350, og det tog en ½ time at skifte.

    Jeg har med vilje ikke ønsket el-toilet, da jeg syntes det larmer, og så har jeg godt af motionen med pumpen ;o)

    P.S. Det er den tykke slange, der går op til septitanken der tømmes ud i toilettet, og har man ikke pumpet nok, er det ikke ret lækkert ;o)

    #9720
    Arne372
    Keymaster

    Hej Peter, tak for det gode råd. Jeg får fat i et nyt pumpehus næste gang problemet opstår.
    Arne

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.