Sådanne har jeg gjort….

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2525
    madssalling
    Keymaster

    Hejsa Jeg har lagt lidt billeder på nettet af min Bavaria 31 fra 2007. Her kan du se nogle af de ting jeg har lavet ved båden.

    https://picasaweb.google.com/madssallin … directlink

    Håber du kan bruge billederne til inspiration.

    #9845
    346
    Keymaster

    Hej Mads.
    Super mange gode ideer som jeg har taget til mig. jeg har selv en B31 fra august 2009 og nøjagtig de samme ting har jeg savnet. Dit indlæg har inspireret mig – tak
    De bedste sejlerhilsner
    Gøjsen

    #9846
    giib
    Keymaster

    Rigtig godt, Mads.

    Det er altid godt med noget inspiration til forbedringer.

    #9847
    749
    Keymaster

    Hej Mads

    Rigtigt fint indlæg

    Hvad har du gjort ved kanten på bordet, har du bare lakeret kanten eller har du sat en liste eller finér på. Hvis det er finér, hvor har du så fået det fra.

    Jeg vil gerne foretage samme ændring på min Bavaria 30

    Hilsen Peter Gradman
    Peter@gradman.dk

    #9848
    madssalling
    Keymaster

    Hej Mads

    Rigtigt fint indlæg

    Hvad har du gjort ved kanten på bordet, har du bare lakeret kanten eller har du sat en liste eller finér på. Hvis det er finér, hvor har du så fået det fra.

    Jeg vil gerne foretage samme ændring på min Bavaria 30

    Hilsen Peter Gradman
    Peter@gradman.dk

    Hej Peter.

    Jeg har afmonteret bordpladen (Det er svært fordi en er limet til bordbenene). Bordpladen har jeg så afleveret til Risskov tømmer og snedkerforretning. De har savet, lagt finer på kanterne og lakeret. Meget flot arbejde. Tror jeg betalte 1200,- + hængsler og beslag.

    Risskov Tømrer Og Snedkerforretning‎
    Viengevej 1
    8240 Risskov

    Mvh. Mads

    #9849
    giib
    Keymaster

    Hej Mads,

    En masse gode idéer, tak for dem

    De to sidste billeder (1042866385.JPG og 1273779667.JPG) viser en lille acryllåge i bunden af skabene i forkahytten (formoder jeg):

    Hvad er idéen med den låge ?

    #9850
    madssalling
    Keymaster

    Hej Mads,

    En masse gode idéer, tak for dem

    De to sidste billeder (1042866385.JPG og 1273779667.JPG) viser en lille acryllåge i bunden af skabene i forkahytten (formoder jeg):

    Hvad er idéen med den låge ?

    Jeg var ved at trække nogle kabler og fandt det lille hemmelige rum under bundpladen i skabet. Under denne laminatplade er den finerplade du ser på billede med et fint udskåret firkantet hul i. Jeg tænkte det ville være et fint lille rum til strømper eller ligende.

    Jeg var træt af acrylpladen på toilettet og brugte denne til at lave en lille låge. Bagved acrylpladen på toilettet vil jeg lave et udtag til varm luft fra kabinevarmeren, så acrylpladen skulle væk om alle omstændigheder.

    Laminatpladen som jeg fjernede fra bunden af skabet blev brugt til at lave indvendige sider nede i det lille rum.

    Mvh. Mads

    #9851
    778
    Keymaster

    Tak for dit inspirerende indlæg. Det er imponerende, hvad du har udført på din bavaria, og det er flotte fotos.
    Med venlig hilsen
    Leni S.

    #9852
    375
    Keymaster

    Hvis andre skulle få brug for finer, plexiglas eller snedkerassistance så er Inventarsnedkeriet i Viby J leveringsdygtig. Jeg har selv en Bavaria 30 fra 2006 og har også foretaget en mængde forbedringer på båden.
    MVH Jan Lildballe, 87382402

    #9853
    778
    Keymaster

    Hej Mads,
    Den gasalarm, som du har monteret: Hvilken type har du anvendt, og går den på batteri?
    Med venlig hilsen
    Leni S.

    #9854
    madssalling
    Keymaster

    Hej Mads,
    Den gasalarm, som du har monteret: Hvilken type har du anvendt, og går den på batteri?
    Med venlig hilsen
    Leni S.

    Tror jeg har købt den i et byggemarked. Den er tilkoblet bådens 12V.

    Mvh. Mads

    #9855
    891
    Keymaster

    Gode og smarte modifikationer du har lavet. Lige et spørgsmål til de tre højtalere du har i piedestalen. Giver de ikke en markant misvisning på kompasset og hvis ikke hvordan har du skærmet for magneterne?

    Mvh
    Jørgen

    #9856
    madssalling
    Keymaster

    Gode og smarte modifikationer du har lavet. Lige et spørgsmål til de tre højtalere du har i piedestalen. Giver de ikke en markant misvisning på kompasset og hvis ikke hvordan har du skærmet for magneterne?

    Mvh
    Jørgen

    Hej Jørgen,

    Jo du har fuldstændig ret. Der er stor misvisning på kompasset efter monteringen af højttalerne. Overvejer at montere ferrit kerner på højttalernes magneter for at skærme dem som man gør det ved højttalere som står tæt på et tv eller pc-skærm.

    Mvh. Mads

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.