Utætte skylight

  • Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af Medl.nr. 994.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2544

    Utætte skylight

    Min Bavaria 30 Cruiser fra 2005 er utæt i begge skylights.
    Det er anden gang jeg skifter pakning på dem. Sidst for 4- 5 år siden. De er fra fabrikken sjusket monteret, da skruerne i den ene side kun har fat i kanten af glasfiberen. I det hele taget ser det ud til at være udført af amatører. Hullet i loftsbeklædningen er ujævn skåret og med hakker. Vist ikke noget der er lavet af en robot.
    Jeg er kommet til den konklusion at glasfiberen krakelerer ved skruehullerne, når skruerne har været ude, og så holder de ikke. Når jeg får fat i noget epoxy, vil jeg støbe en kant på en cm. på 2 sider. Så er der stadig ½ cm luft omkring. Og skruehullerne bliver fyldt op med epoxy.
    Jeg kunne ikke forstå hvorfor der var så fugtigt i de små skabe i siderne, men det er jo det vand der kommer fra skylightet og ned over den faste loftsbeklædning.
    Er der andre der har haft samme problem? Eller er det kun mig. På Bavariafabrikken ville de ikke tro på mig da jeg var på besøg en gang. – Det ville også hav været fint hvis vi kunne sætte billeder ind her.

    Olivia

    #10108
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    Har ikke haft utætte skylights, men andre stedere som udluftninger og kompas.
    Løsning ud med den utætte ting (skylight) rengøre med acetone og fuge med sikaflex 291 og i med komponenten igen husk også ned i skrue huller. det brude kunne gøre det. De originale skum pakninger holder ikke i længden. De gør i opløsning pga. saltvand og uv stråler fra solen.
    håber det kan bruges 🙂

    René
    Bavaria 40 2008

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.