Åbning af vandtank og rensning

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2587
    dan.jorgensen
    Keymaster

    Hej

    I forbindelse med vinterklargøring ville jeg gerne have åbnet inspektionslugen på min vandtank for at sikre mig at alt vandet var ude og foretage en rengøring af tanken så den er fin til brug i 2013 når båden skal i vandet igen.

    Men lugen sidder simpelthen fast. Så mit første spørgsmål er altså om der er nogle gode tips til hvordan får får skruet lugen af? måske der findes et stykke værktøj eller noget man selv kan fabrikere til formålet?

    Mit andet spørgsmål går på rengøringen af selve tanken, hvad gør i andre?

    Hilsen
    Dan

    #11565
    276
    Keymaster

    Hej Dan.

    Jeg plejer at anvende en polygribtang hvor grebene sættes ned i låget som “ben” imellem dem sættes en kraftig skruetrækker som der så trækkes/skubbes på for at få låget løst. Husk også at rense ferskvandsfilteret der sidder ved pumpen, det sidder inde i det “klare” runde plastik hus som afmonteres med håndkraft,

    I vores vandtank er der plads nok til at tørre tanken af over det hele, når først låget er afmonteret.

    God fornøjelse med det.

    Mange sejler hilsner

    Palle H Larsen
    IMPULS af Bogense.
    Bavaria 30 Cruiser.

    #9923
    dan.jorgensen
    Keymaster

    Hej Palle

    Jeg forsøgte i dag med en papegøjetang og en stor svensknøgle , desværre uden held, den blev ved med at “hoppe op”. Jeg tror jeg må have lavet et stykke værktøj til det. Lugen er strammet *meget* tilsyneladende.

    Men tak for tippet alligevel. Måske andre kan bruge det.

    Hilsen
    Dan

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.