Udskiftning af filterindsats i forfilter

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2933
    Finn Jensen
    Medlem

    Udskiftning af filterindsats i forfilter
    Hej håber nogle kan hjælpe med dette.
    Vi skal skifte filterindsats i forfilteret i en B 34 fra 2001 som vi købte for 2 år siden så har ikke prøvet det før. Det er en Volvo Penta MD 20/30 og der står i manualen at der skal lukkes for brændstofhanen ved brændstoftanken
    men der er ingen hane monteret og når vi følger brændstofslangen helt frem til filteret er der heller ikke nogen. Frygter at det vælter ud med diesel hvis vi afmonterer forfilter.
    Selve brændstoffilter der sidder på motor er vi ikke lige så nervøs for at afmontere da det sidder betydelig højere i forhold til brændstoftank end forfilter der er monteret lige under agter køje lidt foran varmtvandsbeholder
    Nogen der kan hjælpe ?
    Sejlerhilsen
    Finn

    #11158
    Sussie Løfqvist
    Keymaster

    Har du tjekket bagerst i skabet i badeværelset ?

    🙂
    Sejlerhilsen
    Niels Olsen

    #11159

    På vores Bavaria sidder hanen til diesel inde i styrbords agter kahyt – til højre neden for madrassen.

    #11160
    Finn Jensen
    Medlem

    Hej Niels samt Esther ig Jens
    Tak for svar.
    Jeg har set begge stedet i nævner også inde i vådrum og oven i købet skruet den lille bundplade ud i bunden af vådrum og kikket ned men
    Ingen hane heller ikke i styrbords kahyt.
    Nu har jeg overstået alt svineriet med diesel der løber uden at stoppe når filter skiftes, men jeg monterer en hane før næste gang

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.