Demotering af microovn

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2669
    Poul Bak
    Medlem

    Hejsa

    Vi ønsker ikke længere den frabriks monteret Microovn i vores Bavaria, men skidtet sidder godt fast uden man kan finde montage skruer eller lignede.
    Nogen der ved hvordan man fjerner skidtet uden at ødelægge hele skabet?

    MVH
    Poul Bak

    #10521
    Medl.nr. 977
    Keymaster

    Hej Poul

    Jeg har ikke løsningen…:o)
    Men planlægger at gøre det samme når jeg får båden op til vinter, da vi heller ikke bruger Microovnen. Men hvad gør du med skabet bagefter, har du fundet en orginal låge eller laver du noget nyt selv….?

    Mvh Michael Laustsen

    #10522
    Medl.nr. 349
    Keymaster

    Hej Poul

    jeg har også en Microovn monteret. Den er 8 år gammel og vi har aldrig brugt den. Jeg har tidligere konstateret følgende. Du skal aftage den yderste front rundt om ovnen.
    sæt en skrutrækker ind bag, og vrid lidt så kan du tage fronten ud. Der sidder så 3 beslag , som fastholder ovnen, fjerner du disse kan du tage ovnen ud. Vær opmærksom på at der sidder en del ledninger bag ovnen.

    Mvh Bent Torp

    #10523
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Poul
    Vores microovn gik i udu selvom vi næsten ikke havde brugt den. Vi har så valgt at skifte den ud med en anden, for den efterlader et grimt hul. Som Bent skrev skal den rustfrie ramme tages af, ovnen sidder fast med nogle beslag lavet af træ 2 stk sidder på ovnen i de bagerste hjørner og 2 stk på hylden, dem glider ovnen så ind i så den ikke kan løfte sig.
    Jeg husker ikke om der var nogle ude ved rammen, men tjek om der er nogle skruer skruet op nedefra altså under hylden ovnen hviler på, jeg kan svagt huske at jeg skruede skruer ud derfra! på vores båd 36er er der en el stikdåse inde bag ved ovnen, som kablet bare skulle trækkes ud af.
    Go fornøjelse.
    Det var et bøvl at få den nye ovn installeret.

    Mvh Kurt

    #10524
    Poul Bak
    Medlem

    Hej igen

    Vi har nu fået demonteret micro ovnen, det var ganske som beskrevet.
    Der var også som beskrevet et stort hul bag mikroovnen med direkte udsigt til den rå glasfiber, Dette hul har jeg dækket med Teaklister og en hylde købt i biltema.
    230V stik for mikroovn flyttede jeg ned og monterede det under den nye hylde.
    Som låge har jeg brugt en 16mm. plade malet med tavlemalning, hængsler er skjult og som lås har jeg valgt en skjult push model, købt ved beslagkassen,dk. alt i alt, en løsning til små 1000kr.
    se billeder

    Mvh
    Poul Bak

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.