Dækslys defekt

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2825

    Hej,
    Mit dækslys er holdt op med at virke. Jeg kan måle på ledningen/stikket under masten, at der er 12V på, når kontakten tændes, så lampen burde få strøm. Jeg har udskiftet pæren, men det har ikke hjulpet. Båden ligger i vandet med mast på, så lampen er jo ikke så let at komme til. Er der nogen der har en idé til, hvad der kan være galt, og hvordan lampen eventuelt skilles ad (ud over de 4 skruer i bunden der giver adgang til selve pæren)?
    Båden er en Bavaria 37C fra 2006 med Selden mast og kombineret dæks- og toplanterne lampe (toplanterne virker).
    Mvh Brian

    #10914
    Anonym
    Inaktiv

    har haft samme problem ledning knækket bag lampe hvis du er heldig kan du trække den så langt at den kan kortes op
    mvh Jørgen Mejlby

    #10915

    Hej Jørgen,
    Tak for svaret, det vil jeg få undersøgt.
    Skal lampen tages af masten?
    Mvh Brian

    #10916
    Jan Lindholt
    Deltager

    Hej Brian
    “Sjovt nok” har jeg samme problem.
    Dansk marine Center har diagnostiseret problemet til en knækket ledning 10 cm inde i masten.
    Jeg har også båden liggende i vandet, så problemet er ikke så nemt at løse har jeg forstået.

    mvh
    Jan Lindholt

    #10917

    Hej Jan,
    Det var da træls, men tak for info.
    Mvh Brian

    #10918

    Hej søfolk,
    Jeg har nu fået konstateret at 2 ledninger var knækket der hvor kablet kommer ud af masten, hvorfor hverken dækslys eller toplanterne virkede. Heldigvis kunne de vha et par muffer samles igen.
    Mvh Brian

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.