Støjende trykvandspumpe

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2249
    Medl.nr. 1024
    Keymaster

    Vi har en Bavaria 37 CR ’07 og oplever at trykvandspumpen (Jabsco Par max 2.9) støjer helt vanvittigt og har svært ved at levere jævnt tryk til toilet/bad. Jeg har ikke fornemmelsen af defekt men måske blot lavere kvalitet?
    Er der nogen herinde der har tilsvarende oplevelse og fundet en løsning? Måske anbefaling af en mere støjsvag pumpe…..

    På forhånd tak!

    #10322
    Anonym
    Inaktiv

    Vores larmer også sindssygt meget. Overvejer at skifte den ud efter sæsonen med en lydløs. Og samtidig sætte en ekstra 5 liters trykbeholder på.

    #10323
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    Sæt en tryk beholder på, – det hjælper, men bedre er det med en støjsvag pumpe som kan “føle” forbruget(pressure controlled)F. eks. Jabsco par Max. Fås til en 6-700 kr.

    #10324

    Hej John. Interessant. Er det én du har prøvet til den størrelse båd og uden trykbeholder?

    #10325
    Medl.nr. 786
    Keymaster

    Har lige skiftet min Jacscopumpe der larmede uhyggeligt meget og leverede et meget lille tryk, til en SHURflo-King til 1095 kr. købt hos Kjøller.
    Resultatet er forbløffende, fra en støj der nærmest lød som om der stod en mand med et trykluftbor, lyder der nu kun en svag brummen samtidig er der det nødvendige tryk på vandet.
    En vigtig ting er, at undlade at spænde skruerne for meget så gummi/viberationsdæmperne mister deres funktion.

    #10326

    Lyder godt Steffen, det tror jeg at jeg prøver.

    #10327
    Medl.nr. 344
    Keymaster

    Hej Henrik.

    Har du monteret ny trykvands pumpe. ?
    Hvad var den gamle
    Hvad blev den nye.

    Hvad er din dom. Med hensyn til støjniveau

    Mvh Mikkel… Hils fruen

    #11589

    Hej Mikkel,
    Nej, jeg har ikke startet projektet endnu. Det bliver nok én af opgaverne her til efteråret/vinter uden for de frostramte perioder, skal nok informere om det. Sidst var det redningsflåde og solceller :-).
    Hils igen!
    Mvh Henrik

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.