Trykvand/ekspansionsbeholder

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2258

    Nogen der ved hvorfor det virker som om at trykvandsbeholder virker “mindre”?
    Pumpen kører nu pludseligt med meget kortere intervaller.

    #10345
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    Beholderen skal være luftfyldt= afløbet skal vende nedad. Der er sikkert kommet vand i den og det skal ud.
    Mvh
    John

    #10346

    Nu har jeg tjekket beholderen under drift. Når jeg tænder for trykvandspumpen, fylder den beholderen næsten 2/3 op med vand. Når jeg åbner for hanen, løber det ud igen hvorefter den så bliver fyldt op igen når jeg slukker for hanen.

    Vh Allan

    #10347
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    Så har jeg ikke andre råd end en ny trykvandspumpe. Køb en der arbejder trinløst efter forbruget(“pressure controlled”).
    F.eks.
    https://www.jabscoshop.com/marine/pumps/pressurised-fresh-water-pumps/31295-0092-par-max-19-pressure-controlled-pump.htm
    Mvh John

    #10348

    Kan ikke se hvad det har med pumpen at gøre.

    #10349

    Hej Allan. Det er jo en del af fidusen ved en trykvandsbeholder, at den DELVIS flydes med vand, når hanen lukkes, for pumpen sætter jo tryk på vandet, og presser dermed luften sammen i beholderen. Problemet kan være, at luften af en eller anden grund er kommet med ud af beholderen, og så virker den ikke længere. Jeg har selv klaret problemet ved at demontere beholderen, og så ryste den så alt vandet kom ud, hvorved der igen kun var luft i beholderen, inden den blev monteret igen. Det hjalp.
    Ellers kan jeg anbefale en Shurflo aqua king 2 pumpe, den har en by-pass funktion der gør trykvandsbeholderen overflødig. Denne pumpe er desuden forholdsvis lydsvag.
    Mvh Brian

    #10350

    Nu har jeg haft skilt det ad og samlet igen (fået alt luft/vacuum ud) og nu virker det igen normalt. Tak for svarene.

    #10351

    Hej Brian. Hvor meget støjer en Shurflo Aqua King pumpe ? Vi har en Jabsco d.d. og den larmer voldsomt.
    Mvh Michal Pedersen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.