Defekte plastic tandhjul i selvstyrer

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2304
    Sussie Løfqvist
    Keymaster

    I min selvstyrer ST4000 er der 9 plastic tandhjul som udgør gearet fra el-motoren. De 3 inderste er blevet beskadiget. Er der nogen som har oplevet lignenede eller ved hvor man kan købe nye tandhjul ?

    #10277
    Gert Lundberg
    Deltager

    Jeg havde en ældre model, hvor det samme skete for mig, jeg bestilte et nyt gear gennem Randers Bådudstyr, mindre kunne ikke købes, men det var rimelig nemt at skifte ud.

    #11586
    Medl.nr. 967
    Keymaster

    Det er ikke en Lewmar Integra drive eller hvad? Jeg har nemlig haft samme problem med denne, og måtte købe en ny, da de ikke sælger reservedele. Jeg har den gamle med nogle defekte tandhjul, som måske kan bruges til at samle en hel igen?

    #10278
    Sussie Løfqvist
    Keymaster

    Tak for svar. Løsningen blev jeg købte et “RAYMARINE Gear mk2 st4000” fra Masnedø Marinecenter til 1500 kr, så nu funger den fint igen! Har dog gemt de gamle hele tandhjul i fald det skulle ske igen…

    #10279
    Medl.nr. 30
    Keymaster

    Jeg har samme autopilot og en dag måtte jeg dreje hårdt på rattet med autopiloten aktiv for at undgå en kritisk situation, og derved beskadigede jeg 3 af de små plast tandhjul i gearet, og måtte sok du købe et helt gear, og har gemt det gamle som reservedel, da et sådant gear er dyrt. Dette til advarsel til andre med ratautopilot.
    En skam jeg ikke så dit indlæg noget før, så havde du sparet dine penge, idet jeg stadig har 6 intakte tandhjul.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.