Rate Gyro på Raymarine selvstyreren.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #9504
    giib
    Keymaster

    Min virker fortsat uden problemer. Jeg bliver stadig forbavset over, hvor meget den egentligt kan klare. Jeg har endnu ikke været udsat for, at jeg måtte slå den fra fordi den ikke klarede strabadserne.

    Har man ikke gyro på selvstyren; så anskaf en NU, uanset om det er en Raymarine eller den fra GadgetPool.

    #9505
    499
    Keymaster

    Jeg tog kontakt til Gadget Pool, og de fremsendte en ny til mig uden problemer, og den er nu installeret og køre uden problemer, og den er til god hjælp ved høj sø og god vind.

    Mvh Ivan Nielsen
    S/Y Deep Blue, Bavaria 37″ cruiser

    #9506
    henrikpo
    Keymaster

    Jeg var ikke hurtig nok til at få bestilt gyroen på deres hjemmeside. Den findes ikke længere på siden. Jeg har skrevet men har endnu ikke fået svar.

    Er der een af jer der har flere oplysninger om gyroen (fabrikant, model nr. e.lign) så jeg kan google den og evt. finde en anden forhandler?

    mvh
    Henrik
    S/Y Madicken Lynæs

    #11535
    giib
    Keymaster

    Jeg er ret sikker på, at herren bag GadgetPool selv fremstillede den. Al elektronikken er støbt ind i sort PVC i en standard kasse. Kassen er magen til dem, man kan købe i elektronikforretninger. Der er intet mærke eller nummer på RateGyroen. Men jeg ser også, den er fjernet fra hans hjemmeside
    Gad vide om Raymarine har beskyttet RateGyroen med patent eller andet ? Det er ikke sikkert man får ros af Raymarine, hvis man kopierer nogle af deres komponenter, og sælger dem billigt.

    #9507
    499
    Keymaster

    Den nye jeg fik som erstatning er ikke støbt ind, jeg har talt med følgende : Holger.Leonhardt@kdlinux.de
    du kan jø prøve om du kan komme i kontakt med ham på denne mail

    Ivan Nielsen

    Deep Blue, Frederikshavn

    #9508
    555
    Keymaster

    Hej Sebastian.
    Jeg er ved at anskaffe mig en Raymarine ST 6002 Autopilot. Er det den samme som du har, og vil du anbefale, at jeg samtidigt installerer en Rate Gyro?
    Hilsen
    Søren Christensen
    S/Y Havhesten Bav. 31
    Frederiksværk

    #11536
    giib
    Keymaster

    En selvstyrer uden gyro, kan som regel kun bruges nå det ikke blæser for meget, og bølgerne ikke er for store. Og under de forhold, er det jo egentligt meget rart og hyggeligt selv at styre.

    En selvstyrer MED gyro, kan bruges under ALLE forhold, og dermed også når det virkeligt besværligt og hårdt selv at styre; altså når er nødvendigt.

    En gyro kan ikke anbefales nok, og du vil ærgre dig, hvis du ikke anskaffer gyroen samtidig med selvstyreren.

    ST 6002 er blot betjenings delen til selve selvstyren. Min selvstyrer en en S1G, som er betegnelsen for selve “kurs-computeren”. Til den er tilkoblet et linært drev, monteret direkte på rorakselen. I dag findes nyere kurs-computere, med andre betegnelser/typenavne.

    #9509
    405
    Keymaster

    Hej jeg har lige installareret en selvstyre. En SPX5 fra Raymarine med rat styr, det er en ny model uden ror sensor, men med indbygget gyro kompas. Er købt i england ca halv pris. . Jeg håber jeg bliver glad for den.

    #9510
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Update:
    Det er bare godt med gyro
    Har dog haft nogle problemer med drevet (el motoren til selvstyren) som i mit tilfælde er en “Octopus” men de er løst, kontakt mig endelig hvis I skulle have problemer med at få beskeden “Drive Stopped”

    zeb@tdcadsl.dk

    Ellers vil jeg blot nævne at udover at udføre en “Auto learn” har jeg sat værdierne op på “Rudder gain” og “Counter rudder” som gør båden mere aggressiv og jeg elsker det, men det er nok smag og behag, prøv at lege lidt med det, det gør stor forskel.

    Fortsat god sæson
    Mvh. Sebastian

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.