Timetæller

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2365
    c_thimsen
    Keymaster

    Hej

    Jeg har det “gamle” instrumentspanel” og har det problem at timetælleren dør. Første gang blev omdrejningstælleren skiftet på garantien, men anden gang gik der lige netop mere end 2 år. Er der nogen som ved, hvor man kan få det repareret, da et nyt instrument koster en bondegård. Jeg har flere gange haft kontakt med Volvo Penta, men der sker ikke noget!

    På forhånd tak.

    Christian Thismen, B33

    #9576
    778
    Keymaster

    Hej Christian,
    Fik du nogensinde løst problemet med motor-timetælleren? Timetælleren på vores Bavaria 33 Cruiser sætter også ud ind imellem, og lige nu er den helt “død”.
    Mvh Leni S. fra Andrea

    #9577
    Iver
    Keymaster

    Hej Leni.

    Vi havde samme problem med vores tidligere motor – da jeg nævnte det for vores mekaniker (autoriseret Volvo Penta mand) fandt han fejlen på et split-sekund. Som jeg forstod det, så var der en føler, der sad løst på motorblokken. Han strammede den og så virkede instrumentet som det skulle igen.

    #9578
    778
    Keymaster

    Hej Iver,
    Tak for dit svar. Vi vil undersøge føleren. Hvor “bor” din Volvo Penta mekaniker – skriv evt. til lenischroll@gmail.com
    Mvh Leni S. / Andrea

    #9579
    Iver
    Keymaster

    Du kan finde ham her: http://www.jespersmarineservice.dk

    #9580
    Sussie Løfqvist
    Keymaster

    Det er ofte den meget skrøbelige forbindelse til LCD displayet som giver problemer. Se evt video på youtube hvodan den skiftes (https://www.youtube.com/watch?v=PFkSwD5-mfw) hvis linket ikke virker Google “youtube tachometer bavaria lcd display”.

    Jeg har istedet bestilt en hel ny omdrejningstæller af mærket AWN fra deres hjemmeside (produkt nr 414606).

    Mvh/niels

    #9581
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har i år selv skiftet timetælleren / lcd displayet, det tog ca. 45 min og kostede ca. 500,- svk. så nu virker alt som det skal.

    #9582

    Hej Tune Lindbirk.
    Vi har også problemer med vores timetæller. Kan du oplyse hvor du købte LCD displayet.

    #9583

    Jeg har gjort som Tune.
    Nu virker det for første gang i de 9 år jeg har haft båden, og der ser ud til, at den står på det rigtige timetal.??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.