Autopilot

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2374
    405
    Keymaster

    Hej. Jeg har en 30 Cruiser og er ved at se på en autopilot. En s1 wheel pilot fra Raymarine, er der nogen der har erfaring med sådan en? Mvh. Tomas

    #9589
    499
    Keymaster

    Hej Thomas, jeg har en bekendt med en Bavaria 30 Cruiser, og han har fortrudt at han ikke har fået en indbygget, da det er besværligt at tage rattet af, og den er ikke stærk nok, jeg har selv en S1 med servo motor på kædetrækket, men den kan også fåes med en trykstangsaktuator, og disse er stærke nok

    Ivan Nielsen

    Deep Blue Bavaria 37 Cruiser 08

    #9590
    HO
    Keymaster

    Hejsa
    Jeg monterede et sæt i vinters, det virker perfekt.
    For at imødegå problemet med plads / afmontere rattet, har jeg monteret en foldbar rat – det er perfekt.
    Hilsen
    Hans

    #9591
    682
    Keymaster

    Hejsa.
    Jeg har ratstyring, helt sikkert fordi den anden er alt for dyr. I det store hele kører det godt, men men men, på kryds i hårdt vejr melder den motor stål, men der er jo oz hårdt pres, ellers må jeg sige til den opfylder mine krav.
    Søren

    #9592
    giib
    Keymaster

    Hej Hans,

    Havde det så ikke kostet det samme, om du havde beholdt rattet, og købt en trykstangsaktuator ?

    Personligt syntes jeg ikke ratpiloten pynter, og jeg nyder den lydløse drift. Ikke fordi jeg har erfaring med ratpiloten, men den er jo ikke gemt væk, på samme måde som en trykstangsaktuator. Men måske tager jeg fejl.

    Og til 405; HUSK RATEGYRO. Selvstyrer med og uden rategyro, kan ikke sammenlignes. Se info andetsteds i dette forum.

    #9593
    HO
    Keymaster

    Hej Hans,

    Havde det så ikke kostet det samme, om du havde beholdt rattet, og købt en trykstangsaktuator ?

    hejsa
    nej – jeg ville have en foldbar rat alligevel
    OG den er guld værd i det lille cockpit.
    Jeg gad simpelhen ikke bøvlet med at montere / glasse beslaget til trykstangen

    #9594
    499
    Keymaster

    Hej Hans,
    Der er også muligheden med servomotoren på kædetrækket, der er 4 bolte inde i bunden af ratkonsol( pidestal ) som passer til denne motor, det tager vel 1/2 time at montere denne, og så skal der IKKE laves huller i gelcoat, den er beskyttet mod vejr og vind.

    Ivan Nielsen

    Deep Blue Bavaria 37 Cruiser 08

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.