lugtgener ved toilet.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2378
    703
    Keymaster

    Vi har en Bavaria 36 fra 2004, som vi forøvrigt er meget glade for. Vi har dog det problem at der kommer en dårlig lugt fra badeværelset. Vi har mistanke om at det er slanger eller tank. Er der nogen som har et godt tip?

    #9608
    637
    Keymaster

    Jeg kender ikke indretningen i en B36, men i vores B34 cruiser oplevede vi en sur lugt på toilettet i sommer. Det blev løst ved en grundig skuring af teaktræsristens underside.

    #9609
    CorpSail
    Keymaster

    Jeg har også haft problemet på min Bavaria 50.
    Jeg tror det skyldes tilbageløb af gasser fra holdingtanken og har løst problemet ved at skylle holdingtanken igennem med havvand og dereftertilsætte en 1 dl. klorin til tanken efter hver tømning. Det stopper tilsyneladende gasproduktionen og der kommer ikke længere gas tilbage i kummen.

    Sejlerhilsen
    Bjarne Holst Jensen

    [url:34qy24xd]http://www.corpsail.dk[/url:34qy24xd]
    [url:34qy24xd]http://www.sommerliv.dk[/url:34qy24xd]

    #9610
    allan torbensen
    Keymaster

    Har selv af 2 omgange haft samme problem.
    Der er 2 løsningsmodeller:
    1. Rens den gamle “joker-valve” for saltophobninger.
    2. Køb en ny “joker-valve”.

    Denne ventil er et stykke trefløjet gummi som skal forhindre tilbageløb og som sidder umiddelbart efter toiletpumpen og kan demonteres ved at fjerne de 4 store skruer i flangen i bunden af pumpen.

    Allan Torbensen

    #9611
    208
    Keymaster

    Det tager måske nok den dårlige lugt , men man skal så huske at hvis der kommer andre syreholdige rengøringsmidler i , kan det udvikle livsfarlige gasser som man ikke udmiddelbart kan lugte
    Venlig hilsen 208

    #9612
    703
    Keymaster

    Hej.
    Tak for jeres svar.
    Jeg synes ideen med ventilen er god, den vil jeg checke.
    Jeg læste “brugtvogns testen” i det sidste bådeblad på en bavaria 44, hvor de omtalte gamle toilet slanger, som efterhånden var blevet brune. Jeg ringede til Floormarine og hørte på sagen, og deres erfaring er at de meget sjældent skifter slangerne.
    Floors råd var:
    Skyl med ferskvand, tilsæt flydende ajax og pump systemet igennem. Det skulle kunne holde lugten væk.

    Søren Wrang.

    #9613
    Flemming
    Keymaster

    Jeg kan kun anbefale, at følge rådet om at skylle med ferskvand. Vi har nu fulgt rådet i 3 sæsoner, hvor vi grundigt ferskvandsskyller toilet og tank med en smule rengøringsmiddel tilsat, efter hver tur. Vi oplever ingen lugtgener.

    #9614
    henrikpo
    Keymaster

    På vores 2008 B40C havde vi lugtgener på agter toilet, men ikke det forreste hvor tanksystemer er konstrueret anderledes. Efter at have konsulteret emnet på den svenske baviaklubs hjemmeside monterede jeg en ventil der lukker for slangen op til dækssuget, således at der ikke står indhold fra tanken specielt i den nederste bøjning på dækssug slangen. Ønsker jeg er benytte dækssuget eller skylle tanken via denne, åbner jeg ventilen, ellers er den lukket.

    Dette løste vores problem.

    mvh
    Henrik
    Madicken, Lynæs

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.