Montage af Spx5 autopilot

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2390
    405
    Keymaster

    Hej.
    Jeg skal til at montere min nye auto pilot, er der nogle der ligger inde med nogle der ligger inde med billeder af montagen eller nogle tips.
    Båden er en Bavaria 30 Cruiser.

    #9631
    HO
    Keymaster

    Hej.
    Jeg skal til at montere min nye auto pilot, er der nogle der ligger inde med nogle der ligger inde med billeder af montagen eller nogle tips.
    Båden er en Bavaria 30 Cruiser.

    Hejsa
    Jeg mener det er magen til S1
    Du kan læse lidt om montering her:
    http://www.home.no/runelindberg/autopilot.html

    Jeg monterede et sæt sidste vinter, det funker fint.
    Jeg valgte en anden løsning til montering af “holde pinden”
    Jeg monterede et spec. beslag i BB side.
    Jeg lavede en plan plade til de nederste instrumenter, i stedet for at slibe i koblingsarmen som linket viser, og jeg placerede rorføler helt agter på ror armen i stedet for på ror kvadrant.
    Jeg monterede en folderat, da rattet ikke bliver nemt at afmontere når man er havn, og vil have lidt mere plads.
    Min båd ligger i 6600 Vejen hvis du skulle komme forbi.
    MVH
    Hans

    #9632
    HO
    Keymaster

    Hej.
    Jeg skal til at montere min nye auto pilot, er der nogle der ligger inde med nogle der ligger inde med billeder af montagen eller nogle tips.
    Båden er en Bavaria 30 Cruiser.

    Jeg har lagt nogle foto op.
    Håber du kan finde det du søger.
    MVH
    Hans

    http://picasaweb.google.com/injaolsen/B … irectlink#

    #11548
    giib
    Keymaster

    Hej Hans,

    Har allerede selvstyrer, dog med aktuator arm, eller linær drev om man vil, direkte monteret på rorstammen. Virker perfekt, men jeg afmonterer også rattet, når jeg har gæster ombord.
    Jeg har lagt nogle foto op.
    Håber du kan finde det du søger.
    Men hold da kæft en masse gode idéer, jeg har fået af at kikke på dit galleri på Picasa; jeg får vist ikke tid til sejlads næste sæson. Og jeg kan se at min båd er produceret samme måned og år som din (0609)

    Det er sgu flot arbejde, Hans; du har ikke overvejet at flytte til Hundige

    Bl.a. den der med hullet til stuverummet under forkøjerne er genial. Bare der havde været en lille forklaring eller tekst til de billeder, som ikke er “selvforklarende”. F.eks., hvad er det for nogle tynde liner, der sidder i frølårene ved siden af spillene på ruffet ?

    #9633
    637
    Keymaster

    Jeg har en Bavaria 34 Cruiser søsat 2008. Min autopilot er en Raymarine S1 med lineær aktuator. Der fandtes ingen standard beslag til montering af aktuatoren, så det måtte laves. Til gengæld er min autopilot virksom, selvom kæden fra rattet skulle knække.

    Send mig en e-mail på pfr@logosconsult.dk hvis du vil have en komplet billedserie af projektet.

    #9634
    405
    Keymaster

    Hej Hans.
    Godt nok mange gode input.
    Spx5 piloten er ikke med ror føler lige som din, men ellers ligner den, vil gerne kigge forbi 6600 vejen og se.

    #9635
    HO
    Keymaster

    Hej Hans.
    Godt nok mange gode input.
    Spx5 piloten er ikke med ror føler lige som din, men ellers ligner den, vil gerne kigge forbi 6600 vejen og se.
    Hejsa
    jeg vil følge op på foto senere, jeg har meget travlt lige i øjeblikket.
    Jeg har rigelig der skal laves inden jul i huset, så båden må vente.
    Næste projekt er motorrumsudluftning.
    Udskift tottal sammen irret regulering til køle boksen.
    Hæve vandlinien 5 cm.
    Hvor i landet bor du ?
    MVH
    HO

    #9636
    405
    Keymaster

    Hej hans. Jeg bor i Tjæreborg ved Esbjerg, det er ikke så langt fra Vejen.

    #9637
    Iver
    Keymaster

    Hej.
    Jeg skal til at montere min nye auto pilot, er der nogle der ligger inde med nogle der ligger inde med billeder af montagen eller nogle tips.
    Båden er en Bavaria 30 Cruiser.

    Hvordan gik det? Er du tilfreds?

    Hvad synes du om styreevnerne?

    #9638
    405
    Keymaster

    Det gik godt med montagen det var der ikke så meget i, men jeg syntes den er lidt langsom. Jeg har sat den program 5 til styring, ved ikke om det er det rigtige.

    #9639
    madssalling
    Keymaster

    Hej. Jeg har monteret en SPX5 Raymarine autopilot på min B31. Den fungere rigtig fint, men er der nogle der har erfaring med ekstern gyro til denne model???

    På følgende link kan du se hvordan jeg har installeret autopiloten

    https://picasaweb.google.com/madssallin … directlink

    Mvh. Mads

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.