Eftermontering af afløb i badeværelse.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2395
    276
    Keymaster

    Eter et vist pres fra kahyts jomfruen på det gode skib IMPULS, så har jeg som næstkommanderende besluttet af efterkomme kravet om at montere afløb i badeværelset. Så spørgsmålet er derfor, hvilke hardware stumper der kan anbefales til et sådant projekt…… Selve udførelsen af jobbet finder jeg ikke de store problemer i , er det iøvrigt nødvendigt at montere en ekstra søventil, eller kan man montere et T-stykke på det eksisterende afløb fra vasken???? Håber på lidt respons, gerne med links til evt. leverandører…

    Mange sejlerhilsner

    Palle Hasselstrøm Larsen
    IMPULS – Bavaria 30, Cruiser.
    Bogense.

    #9644
    giib
    Keymaster

    Hej Palle,

    Jeg har på min B30C afløb i dørken monteret på fabrikken.

    Der er separat søventil til dette afløb. Der skal ud over det bruges pumpe samt filter (monteres FØR pumpen) og en vandtæt afbryder, som aktiveres inden vandet løber over (pumpen kører IKKE hele tiden). Pumpe og filter er monteret i skabet under vasken på skottet til salonen. Afbryderen er monteret lige over lågen til skabet. Selve afløbet i dørken, ligner afløbet i vasken, så det er sikkert den samme type afløb.

    Men hvordan man eftermonterer selve afløbsristen i dørken er mig en gåde, med mindre man har lange tynde arme med flere led.

    P.S. Vi har ALDRIG brugt badet på toilettet; vi bruger havnenes badefaciliteter, og hvis vi ligger for svej, bruger vi bruseren på badeplatformen.

    God fornøjelse.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.