Tømning af varmvandsbeholder

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2481
    Bo Lund Jensen
    Deltager

    Hej alle klubmedlemmer.

    Vi er nye Bavaria ejer og håber på lidt hjælp fra jer erfarende Bavaria ejere.

    Vinter står for døren, så vi er naturligvis ved at vintersikre vores skønne og fantastiske Bavaria 37 – blot mangler vi en ting – tømning af varmvandsbeholderen.

    Den tidligere ejer, Ole, fortalte mig, at beholderen kan tømmes via af en slange, der ender med en hvid prop i motorrummet. Denne hvide prop kan vi simpelt hen ikke dreje, hvordan vi får af – er der nogen der kender et tricks ?

    Bo Lund Jensen
    Fister, Bogense

    #10146
    Medl.nr. 208
    Keymaster

    Den skal ikke drejes af men trækkes af,når du kikker på proppen kan du se der er en inderskal du skal trykke ind så udløser du låsen,tryk samtidig slangen ind så går det nemmere

    #10147
    Bo Lund Jensen
    Deltager

    Hej Lena og Ib
    Tak for jeres svar – det vil jeg afprøve i den kommende weekend.

    Bo

    #10148

    Der er Ca 30 liter vand så kom igang tryk den hvide prop ind hold den sammen så er den lige til at trække af

    #10149
    Bo Lund Jensen
    Deltager

    Tak for jeres fine beskrivelser – det er desværre ikke lykkes for mig. Plasten virker ekstrem hård. Kan det være rigtigt, at den er svær, at få af ud fra jeres beskrivelser? Og er der værktøj jeg med fordel kan bruge?
    Bo

    #10150
    Medl.nr. 687
    Keymaster

    Du tømmer selvfølgelig alt det vandet fra varmvandsbeholderen ud i vasken først, derefter tager du stikket ud af kontakten, prøv så igen, plastproppen skal lirkes – tryk drev osv. jeg har oplevet en gang at der var tryk på beholderen, hvilket gjorde at da jeg fik proppen af kom der noget vand, hvilket overraskede mig, men i år, først tømme alt igennem hanerne varmt og koldt, så ud med stikket og løssen proppen, god fornøjelse.

    #10151
    webmaster
    Keymaster

    Hej Bo

    Jeg er på havnen i morgen hvor jeg skal have tømt vand af og konserveret. Sig til så skal jeg hjælpe.

    Mange sejlerhilsner
    Palle H Larsen. tlf.: 26118638
    Impuls. Bavaria 30 cruiser.
    Bogense

    #10152
    Bo Lund Jensen
    Deltager

    Tak for hjælpen Palle.

    Bo Lund Jensen
    Fister, Bogense

    #10153
    Medl.nr. 1027
    Keymaster

    Jeg havde samme problem , og det lykkedes mig ikke at få den hvide prop åbnet, så jeg fjernede den med vold. Så mit spørgsmål er: hvor kan man købe en ny?
    men i øvrigt har jeg fundet ud af at det vigtigste er at åbne for udluftningsventilen, sådan en er der vist på alle vandvarmere, på min (en Sigmar) sidde den foroven ved siden af afgangen for varmt vand, det er blot en lille skrue – så kommer alle de 30 liter hurtigt ud af afløbsslangen. Men altså, er der nogen der ved hvor man kan købe en ny prop?
    Mette og Jens , sejlklubben København.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.