Toilet har fået en anden lyd

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2510
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej

    Jeg har et elektrisk toilet som har fungeret uden problemer i 4 sæsoner, men her i weekenden fik det pludseligt en anderledes lyd. Toilettet er monteret for 4 sæsoner siden.

    Ved udpumpning er lyden helt anderledes, det lyder nærmest som om at pumpen kører tør, lidt “hult” faktisk. Toilettet tømmes helt men til sidst plasker det meget i kummen og hvis ikke sædet er lukket ned kan det sprøjte helt ud af toilettet.

    Vi lå i havn weekenden hvor der var voldsomt mange vandmænd og vi troede det havde sammenhæng med det, men efter at være kommet hjem og kørt toilettet igennem en del gange finder vi at det stadigt lyder forkert.

    Er der nogle af jer derude der har haft lignende problemer? Nogle tips til fejlsøgning?

    Hilsen
    Dan

    #10133

    Spørg konen om hun har tabt lidt vat, også kaldet nisseskæg dette kan kniven i pumpen ikke skære i stykker, det klares dog nemt ved at afmontere pumpen sidder med 4skruer, herefter skal bruges en13 top og en skruetrækker til at løsne kniven hvorefter vattet kan fjernes. Ved samling placer rillen på ledehuset opad. Husk at tømme toilettet lukke for bundhanen samt strømmen til pumpen inden.
    Hilsen Fritz
    Suppl.

    #10134
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej Fritz
    Heldigvis blev lyden normal igen efter et par ture mere og nogle flere skyl. Jeg er overbevist om at det har været vandmænd der blev trukket ind og stoppede det delvist. Vi har så hørt fra flere at det kan skyldes urinsten som bygges op i slangerne og gradvist mindsker gennemstrømningen også. Så hvis jeg kan vente til efteråret så gør jeg det, ellers må jeg have slangerne af på et tidspunkt og renset eller skiftet.
    Iøvrigt – vores toilet skyller med vand udefra, og tidligere har det givet en lidt dårlig lugt i toilettet når båden har ligget stille lidt tid. Det har vi så fundet en løsning på. Efter endt sejlads skyller vi toilettet igennem med et par liter rent ferskvand. Det har fjernet lugten helt. Tippet hermed givet videre hvis der skulle være andre som ikke kendte det lille trick.
    Hilsen
    Dan

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.