kølekompressor kører meget

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2515
    379
    Keymaster

    Kære Alle!
    Min kølekompressor i en bavaria 30 fra 2006 kører næsten hele tiden. Den køler ok.. Er der nogen der ved om der kan være et misforhold mellem størrelsen på køleboksen og kompressoren, eller andet, vil jeg gerne høre om det.
    med venlig hilsen

    Søren V. Nielsen
    Milou Aalborg

    #9833
    768
    Keymaster

    Hej Søren, Jeg har samme problem (Bavaria 40 fra 2003), blot kører kompressoren altid og køleboksen bliver aldrig rigtig kold. Gode råd modtages gerne.
    Det er dog næppe luften i Aalborg
    Mvh
    Jens Jørgen
    Silence, Aalborg

    #9834
    208
    Keymaster

    Hej
    har en bekendt der havde samme problem. i skal have hævet trykket i anlægget.nogle mekanikkere har sådan et anlæg
    Hilsen 208

    #9835
    784
    Keymaster

    Jeg har samme problem, kompressoren kører hele tiden. Hvade håbet at finde de vises sten. Kjøller (et firma) siger det kan skyldes defekt termostat, manglende tryk eller defekt elektronik. Der må være en hensigtsmæssig fejlsøgnings metode, så man ikke nødvendigvis skal have en tekniker på besøg.

    #9836
    allan torbensen
    Keymaster

    Hej.

    Det er typisk manglende kølemiddel, freon er det jo ikke mere.
    Typisk grundet utætheder i koblinger.
    Man kan efterfylde med det rette apparatur og kølemiddel, men man skal nok lige finde årsagen til det manglende kølemiddel.
    Hvis ikke, kan man måske være heldig at det kører ordentligt et par år yderligere for så igen at køre hele tiden.

    Vh Allan T

    #9837
    HO
    Keymaster

    Hej.

    Det er typisk manglende kølemiddel, freon er det jo ikke mere.
    Typisk grundet utætheder i koblinger.
    Man kan efterfylde med det rette apparatur og kølemiddel, men man skal nok lige finde årsagen til det manglende kølemiddel.
    Hvis ikke, kan man måske være heldig at det kører ordentligt et par år yderligere for så igen at køre hele tiden.

    Vh Allan T

    Hej
    Torben har helt ret, symptomerne siger manglende kølemiddel.

    #9838
    768
    Keymaster

    Så er problemet løst med min kølekompressor der kørte hele tiden. En service tekniker fra AB Cool i Aalborg klare opgaven ved at fylde kølevædske på anlægget, så nu er der kolde drikkevarerr ombord. Mvh Jens Jørgen, Silence.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.