Vand i bunden af båden ved lænsepumpen

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2530
    Medl.nr. 703
    Keymaster

    Hej.
    På vores Bavaria 36, 3 kabiners fra 2004, har jeg gennem længere tid bøvlet med vand ved lænsepumpen. Ikke de store mængder men irriterende. Det er ikke saltvand men ferskvand.
    Jeg tænkte en overgang på kondensvand, da det er i starten af sæsonen det er værst. Men jeg tror ikke selv på den løsning.
    Jeg har checket vandslanger under køkkenskabene så godt som det kan lade sig gøre. Jeg har checket afløbet fra køkkenvaskene, men uden gevinst.
    Der er ikke vand i motorrummet og varmtvands beholderen lækker heller ikke. Bruseslangen i agterenden fejler heller ikke noget.
    Jeg har nu opdaget at det drypper fra vandpumpen i bagbord agter kahyt og den er nu under mistanke.
    Er der nogen af jer, som har lignende spændende oplevelser og måske nogle gode tips.
    Søren Wrang Sønderborg.

    #10115

    Det er vinduerne, som skal tætnes. Vi har fået skiftet tætnings membraner ved vinduerne, som har afhjulpet problemer med indtrængning af regnvand.

    Vinduer blev komplet afmonteret og genmonteret med nye tætningsbånd.

    Du kan i første omgang tape vinduer over med plastik for herved at kontrollere om det afhjælper problemet.

    Sejler hilsner fra Michael

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.