Vandvarmer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2534

    Hej Alle, mit varme vand er ikke rigtigt varmt, selvom der er skruet helt op. Mærker jeg på afgangen fra varmt vandsbeholderen, er den brand varm. Skal man evt. isolere slangerne?
    Andre der har haft samme problem ????
    Med venlig hilsen, en ellers glad Bavaria ejer. Michael Johansen

    #10118
    Medl.nr. 208
    Keymaster

    Det lyder som om du har en schuntventil på altså en der blander det varme og kolde vand,den kan du regulere på

    #10119

    Den står på max +, jeg har for sjov prøvet at isolere 2 mtr og det hjalp betydeligt, så tror jeg isolerer så meget som muligt. Men tak for svar.

    #10120
    Medl.nr. 208
    Keymaster

    Der sidder en lille skrue oven i drejeknappen,den skruer du ud løfter drejeknappen af drejer den mod minussiden skruer den fast igen nu kan du skrue mere op for det varme vand

    #10121
    Medl.nr. 283
    Keymaster

    Hvis det er en Isotemp skal shutventilen udluftes efter anlægget har været tømt.
    Der sidder en lille udluftningsskrue der løsnes og så drejes ventilen adskillige gange fra – til +
    På min Isoterm Slim er det en absolut nødvendig del af forårsklargøringen, hvis jeg vil have mere end lunkent vand.
    Det er iøvrigt beskrevet I manualen.

    Hvorvidt denne procedure også gælder for andre fabrikater skal jeg lade være usagt

    #10122

    Tak til Ib og Jette, det vil jeg prøve, kommer tilbage med resultatet, God vind

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.