Toilet fylder sig med vand.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2564
    Jesper Lassen
    Keymaster

    Hej alle!
    På min Bavaria 30 C fra 2007 er mit toilet begyndt at fylde sig med søvand “helt af sig selv”. Det vil sige, at når det har været brugt, og er blevet pumpet tomt for vand i toiletskålen, så er det fuldt igen nogen tid efter. Det betyder, at det skvulper over når vi sejler med lidt krængning. Dette fænomen er kun forekommet i år. Aldrig tidligere.

    Er der nogen der har en ide om hvad årsagen kan være, og en løsning herpå?

    #9884
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Hej Jesper.

    Det har jeg prøvet flere gang. Du skal skille afløbet af og skifte læbepakningen, eller i bedste fald rense den for kalkaflejring. Læberne kan ikke længere holde vandet tilbage på grund af aflejni ngerne. Bedst er at skifte den ud.

    hilsen Søren dyrskjøt, formand

    #9885
    774
    Keymaster

    Hej alle!
    På min Bavaria 30 C fra 2007 er mit toilet begyndt at fylde sig med søvand “helt af sig selv”. Det vil sige, at når det har været brugt, og er blevet pumpet tomt for vand i toiletskålen, så er det fuldt igen nogen tid efter. Det betyder, at det skvulper over når vi sejler med lidt krængning. Dette fænomen er kun forekommet i år. Aldrig tidligere.

    Er der nogen der har en ide om hvad årsagen kan være, og en løsning herpå?
    jeg havde samme problem med min bavaria 30 c 2005 men det er et kent problem med at pumpe huset ikke lukker tæt
    løsningen er rimlig nem og billig jeg købte et nyt pumpehus sidste år hos hellers og skiftede det med de nye pumpehuse er der monteret lås på pumpen så der ikke kommer tilbageløb det tog ikke ret lang tid at skifte
    mvh kim bennekow

    #9886
    346
    Keymaster

    Hej, jeg har en B31 fra 2009. I weekenden skillede jeg – for første gang – afløbet af og rensede læbepakningen, samt det snask som sidder omkring samlingen. Herefter blev læbepakningen smurt med silikonefedt og samler igen. Nu er wc tæt og der løber ikke havvand ind i skålen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.