Højtalere i cockpit på Bavaria 37 cruiser

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2198
    Flemming
    Keymaster

    Jeg overvejer at montere udvendige højtalere i cockpittet på min Bavaria 37 cruiser 2007. Jeg ved ikke, hvor disse normalt installeres, men jeg ønsker en løsning, hvor de sidder mindst mulig i vejen under sejlads og at evt. huller ikke har “sikkerhedsmæssig” betydning for bådens konstruktion ift. vandindtrængen m.v. Gode forslag og ideer søges.

    #9282
    Hvam
    Keymaster

    Jeg har placeret en i inspektions hullet i styrer konsollen og ligeledes en på den anden side, der sidder de ikke i vejen og for højt til man kan sparke til dem!

    #9283
    giib
    Keymaster

    Hvilken størrelse har de højttalere ?
    Har de negativ indvirkning på kompasset; misvisning ?
    Er det magnetisk afskærmede højttalere ?

    #9284
    Hvam
    Keymaster

    jeg mener det er 8″ men er ikke helt sikker, det er den store model de sælger ved DYMC.

    Jeg har ikke bemærket nogen misvisning på kompasset det følges med kortplotter men det kan da værer nogle få grader!

    #9285
    giib
    Keymaster

    8″ lyder godt nok voldsomt !!! Jeg havde forestillet mig noget i retning af 6½”. Var der plant nok til højttaleren, eller måtte du spartle lidt ?

    Lyder det OK ? Jeg ved godt cockpittet ikke er et diskotek

    #9286
    Anonymous
    Keymaster

    Jeg har netop købt et sæt hvide marine højtaler i Biltema og monteret den ene i inspektionshullet, den kunne strammes på plads så der ikke skulle spartles, og højtaleren følger krumningen, det ser rigtig fint ud og har dermed ikke skåret ekstra huller i cokpittet.

    #9287
    Hvam
    Keymaster

    årh du har ret det er 6 1,2 ” jeg har lige fundet dem hos plaby marine de hedder boss marine.

    De passer lige i hullet ingen spartling dog skulle jeg jo bore et hul på den anden side af pillistagen!

    De spiller meget fint, det er eller svært at finde højtaler som kan tåle vand og spiller godt!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.