Tilstoppet toilet afløb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2575
    703
    Keymaster

    Hej.
    Selv om vi er meget omhyggelige med vores toilet og ikke smider papir i toilettet, er afløbet nu alligevel stoppet.
    Jeg skal havde lavet et værktøj, så jeg kan skrue inspektions lugen af, så må jeg se derefter.
    Men har nogen et godt råd til at rense afløbet.
    Et andet spørgsmål.
    Er der nogen som bruger toiletvæske eller andet kemikalie, som forhindrer tilstopning.

    mvh
    Søren

    #9896
    giib
    Keymaster

    Jeg afhjalp engang problemet ved at lukke for udluftningen (en person holdt stoppede de to huller med et par fingre), og pumpe overtryk i tanken (med toiletpumpen), derved blev “proppen skudt ud”.
    Metoden er måske er lidt farlig, meget kan gå galt, kan jeg forestille mig. Men man kan da prøve med en smule overtryk.

    #9897
    703
    Keymaster

    Hej igen.
    Tak for tippet. Jeg turde dog ikke sætte tryk på holdingtanken så luft i gummibåden, vandslangen med og spuling op gennem afløbet. Ikke det mest lækre, men holdingtanken var i forvejen næsten tom. Det gav luft og gennemløb. Men er der nogen som løbende tilsætter en eller anden toiletvæske?

    #9898
    849
    Keymaster

    Hej

    Jeg har både på min nuværende båd og tidligere båd brugt metoden med overtryk. Den virker fortræffeligt hver gang, så ikke noget at være bange for. Iøvrigt vil jeg kraftigt anbefale at købe det specielle marine toiletpapir. Det løser problemet een gang for alle.

    mvh

    Leif

    #9899
    madssalling
    Keymaster

    Inspektionslugen kan åbnes med et stykke træ og en hammer. Slå med hammeren via trækoldsen på lugen med små slag, så kan du få den op.

    Jeg har hørt at eddike i toilettet jævnligt skulle kunne løse problemerne.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.