Tankmåler

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2578
    468
    Keymaster

    Hej.

    Vedr.: Bavaria 30 C – 2007 – Tankmåler
    Min brændstoftankmåler viser 100% selvom jeg ved at tanken ikk er fuld. Det er sikkert giveren i tanken der “hænger”, gætter jeg på. Nogen der har erfaring med dette? Noget særligt jeg skal være opmærksom på inden jeg begynder at skille det hele ad? Har ikke rodet med det før.

    Selve instrumentet (Bavaria instrument) er blevet grimt af rust. Jeg kunne godt tænke mig at skifte det til Volvos EVC instrument der er med plastring udv. der ikke ruster og passer til det store instrument. Nogen der har gjort dette? Kan man skifte instrumentet uden at skifte giver mv. i tanken?

    Mvh
    Jesper Lassen
    Bavaria 30 C – 2007.

    #9918
    208
    Keymaster

    Hej 468
    Min tankmåler viser heller ikke rigtigt,hverken i min nuværende,eller den jeg havde før,men de viser ens.når jeg har tanket 70l viser den fuld,jeg bruger timemåleren til at udregne mit forbrug hvilket er ca 2,2l/t med en d1 30 i min bvaria 37cr,fik skiftet indstrument som du skriver i min forrige båd, det var ok
    Hilsen 208

    #9919
    468
    Keymaster

    Hej.

    Vedr.: Bavaria 30 C – 2007 – Tankmåler
    Min brændstoftankmåler viser 100% selvom jeg ved at tanken ikk er fuld. Det er sikkert giveren i tanken der “hænger”, gætter jeg på. Nogen der har erfaring med dette? Noget særligt jeg skal være opmærksom på inden jeg begynder at skille det hele ad? Har ikke rodet med det før.

    Selve instrumentet (Bavaria instrument) er blevet grimt af rust. Jeg kunne godt tænke mig at skifte det til Volvos EVC instrument der er med plastring udv. der ikke ruster og passer til det store instrument. Nogen der har gjort dette? Kan man skifte instrumentet uden at skifte giver mv. i tanken?

    Mvh
    Jesper Lassen
    Bavaria 30 C – 2007.

    Slet ingen der har rodet med tankmåler der ikke viser korrekt? Min virkede fint på alle niveauer i 6 år, men så viser den pludselig 100% hele tiden.

    Mvh
    Jesper Lassen

    #9920
    778
    Keymaster

    Hej Jesper,
    Vi havde samme problem sidste år på vores Bavaria 33 Cruiser fra 2006. Vi fik udskiftet selve målerenheden, der sidder nede i tanken. Det er et langt rør, som sænkes ned i tanken fra oven, og fastskrues på tankens overside. Vi fik målerenheden fra Floor.
    Mvh Leni S. fra Andrea

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.